Polaris Media

Schibsted og Polaris Media styrker tilbudet gjennom nytt abonnementssamarbeid

Del

De to mediekonsernene Schibsted og Polaris Media har allerede en lang tradisjon når det kommer til partnerskap og strategiske samarbeid, blant annet innenfor annonse. Nå står abonnementsmarkedet for tur, når Polaris Media innlemmer Schibsted-titler i sin nye produktpakke.

Foto: Adresseavisen

I første omgang innebærer samarbeidet at Polaris Media nå kan tilby de som abonnerer digitalt på Adresseavisen og Fædrelandsvennen tilgang til universet til VG+, i tillegg til E24 og Podme. Eksisterende kunder vil være først ute med å kunne kjøpe tilgang, men tilbudet vil bli tilgjengelig for alle i løpet av våren.

—Vi er opptatt av å gi merverdi til våre abonnenter og er veldig fornøyde med at vi nå kan tilby et abonnement som gir våre lesere tilgang til flere av Schibsteds nasjonale merkevarer. Vi har et nært samarbeid med Schibsted på flere områder og siden abonnementsmarkedet er et svært viktig satsingsområde for begge parter, var dette et naturlig neste steg, sier administrerende direktør i Adresseavisen, Tove Nedreberg.

Må tilpasse tilbudet til kundenes behov

Hun peker på at medievanene til kundene også er i endring, blant annet ved at det er et naturlig “tak” for hvor mange abonnement folk vil ha –  og at mange ønsker enkel administrasjon av sine abonnement.

—Vi ser at kunder i dag har et mer bevisst forhold til hvor mange abonnementer de ønsker å ha, og at betalingsviljen er nokså ulik med tanke på hva de føler de trenger, og hva som faller mer i kategorien “kjekt å ha”. I tillegg forventer dagens abonnenter mer fleksibilitet og muligheten til å selv sette sammen et produkt som passer for dem. Vi er opptatt av å møte abonnentene på deres forventninger, sier Nedreberg.

Konserndirektør for Schibsteds nyhetsmedier, Siv Juvik Tveitnes, tror det nye samarbeidet vil gagne både Schibsted og Polaris Media – men mest av alt kundene. 

—Det aller viktigste for oss er menneskene som leser og lytter til våre produkter, og at vi evner å fornye og utvikle oss i tråd med deres ønsker og behov. Gjennom dette nye samarbeidet får abonnentene til Polaris Media muligheten til å utvide sitt abonnement med flere av våre kraftfulle merkevarer, til en god pris. For oss i Schibsted er dette en fin mulighet til å nå ut til enda flere på Sørlandet og i Midt-Norge, sier Juvik Tveitnes.

—Dette er bare starten

Tveitnes påpeker at dette bare er starten på et mer langsiktig abonnement-samarbeid mellom Schibsted og Polaris Media. 


—Vi ser på dette som starten på et langsiktig samarbeid, selv om vi foreløpig ikke har lagt mer konkrete planer for hvordan det kan se ut i fremtiden. Det viktigste for oss nå er å analysere og lære av denne første fasen, før vi deretter ser på hvordan vi kan skape enda mer verdi for kundene i månedene og årene som kommer, sier hun.

Kontakter

Bilder

Siv Juvik Tveitnes, Schibsted
Siv Juvik Tveitnes, Schibsted
Schibsted
Last ned bilde
Tove Nedreberg, Polaris Media
Tove Nedreberg, Polaris Media
Foto Jørgen Kvam
Last ned bilde

Følg pressemeldinger fra Polaris Media

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Polaris Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Polaris Media

Resultatveksten fortsetter for Polaris Media7.11.2024 07:01:56 CET | Pressemelding

Fortsatt sterk utvikling i inntekter fra digitale abonnement, reduserte kostnader og vekst i distribusjon av netthandelspakker gav resultatvekst på 25 prosent for Polaris Media i tredje kvartal. Dette er tredje kvartalet på rad med positiv resultatutvikling for konsernet. Styret i Polaris Media har foreslått at det utbetales et ekstraordinært utbytte på 1 milliard kroner til aksjonærene, etter at konsernet i oktober solgte en andel av sin aksjebeholdning i Schibsted Marketplaces.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye