Polaris Media

Polaris Media etablerer ny produktorganisasjon – styrker produktutviklingen på tvers av konsernet

Del

Polaris Media styrker produktutviklingen og etablerer nå en felles produktorganisasjon med mål om å skape bedre digitale brukeropplevelser for alle som konsumerer journalistikken vår. Den nye produktorganisasjonen vil også få ansvar for å utvikle og skalere AI-løsninger og verktøy som brukes i redaksjonene, slik at mediehusene kan dra bedre nytte av felles utviklingskraft og teknologi.

Den nye produktorganisasjonen skal jobbe på tvers av konsernets virksomheter i Norge og Sverige for å bygge sterkere fagmiljøer, sikre mer kraft i produktutviklingen og få større effekt ut av investeringene.

Mari Brænd Hjelmeland er konstituert som Chief Product Officer (CPO) og vil lede arbeidet med etableringen av den nye produktorganisasjonen. Hun går inn i rollen umiddelbart og blir en del av konsernledelsen i Polaris Media. Hun kommer fra stillingen som leder for Prosjekt og forretningsutvikling i Polaris Media ASA.

– Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven. Konsernet har mange dyktige folk og sterke merkevarer, og sammen skal vi videreutvikle hvordan brukerne møter journalistikken på våre digitale flater – i dag og i fremtiden, sier Brænd Hjelmeland.

Konsernsjef Per Axel Koch sier at etableringen er et viktig steg i konsernets videre utvikling:

– Jeg er veldig glad for at Mari har takket ja til å lede dette arbeidet i en konstituert rolle. Vi står midt i en spennende digital utvikling der brukeropplevelsen blir stadig viktigere for hvordan vi formidler og forsterker journalistikken. Ved å forene krefter mellom Norge og Sverige får vi mer kraft og raskere utvikling av gode, fremtidsrettede digitale produkter, sier Koch.

Etableringen er et viktig steg i Polaris Medias strategi for å styrke sin digitale posisjon – og dermed sikre uavhengig journalistikk med lokalt engasjement.

Kontakter

Følg pressemeldinger fra Polaris Media

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Polaris Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Polaris Media

Svakere utvikling i Sverige gav resultatnedgang for Polaris Media15.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding

Polaris Media leverte en EBITDA på 78 millioner kroner i andre kvartal 2025, justert for engangsinntekter på 7 millioner kroner fra eiendomssalg. Til tross for fortsatt god vekst i digitale inntekter, er resultatet 10 millioner kroner lavere enn i tilsvarende periode i fjor. Svakere resultatutvikling i Sverige, både i mediehusene og i distribusjonsvirksomheten, var hovedårsaken til resultatnedgangen i konsernet. Mediehusene i Norge leverte resultatvekst i kvartalet.

Resultatnedgang på 10 millioner kroner for Polaris Media14.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding

Polaris Media rapporterer en EBITDA på 28 millioner kroner i første kvartal 2025, justert for engangskostnader på 2 millioner kroner. Til tross for fortsatt god vekst i digitale inntekter, er resultatet 10 millioner kroner lavere enn i tilsvarende periode i fjor. Fortsatt nedgang i annonseinntektene og et negativt resultatbidrag på 5 millioner kroner fra investeringen i Helthjem Netthandel, hvor Polaris Media eier 34 prosent, er hovedårsakene til resultatnedgangen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye