Norges Skøyteforbund

NM Skøyter sprint og allround 2024, 12.-14. januar

Norges Skøyteforbund, Hamar IL og Stange SK ønsker velkommen til Vikingskipet 12.-14.januar og NM sprint og allround for menn og kvinner.

Martine Ripsrud
Martine Ripsrud Rafal Oleksiewicz NSF/fri bruk

Hele norgeseliten kommer rett fra EM og stiller på startstreken for å kjempe om laurbærkranser, edelt metall og kongepokal. Kvaliteten og bredden innenfor skøytesporten er på høyt internasjonalt nivå, så her kan vi forvente prestasjoner i verdensklasse. Stevnet vil også påvirke videre representasjon for Norge i kommende WC-stevner og VM i Inzell senere denne sesongen.

Sprinterne har stevnestart fredag kl. 17:30, og fortsetter lørdag kl. 10:30.

Allround starter lørdag 13:30 og fortsetter søndag 11:00.

Vi håper på god stemning i skipet, og oppfordrer presse og tilskuere til å skape gode rammer for våre utøvere. I tillegg til oppnevnte funksjonærer fra NSF stiller arrangørklubbene med et stort antall frivillige funksjonærer.

Arrangementet kan også følges på Direktesport.

Eventuelle spørsmål kan rettes til:

Leder org.komitéen Bjørn Terje Andersen - bjorn.terje.andersen@innlandetfylke.no - 913 45 080.

Stevneleder Jens Vasaasen - jensvasaasen@hotmail.com - 480 25 608.

Mediaansvarlig Ola Nybakk – ola.nybakk@kilde.no – 922 933 68

Følg pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Skøyteforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Skøyteforbund