Lederbytte i Dale of Norway og WoolLand

Del

Etter et rekordår for Dale of Norway takker Anette Juel Knudtzon for seg etter 6 år som daglig leder for Woolland AS og 4 år i Dale of Norway. 1. februar blir hun daglig leder i Jørgen Dahl sitt selskap IsaNor Invest. 

Anette Juel Knudtzon
Anette Juel Knudtzon Dale of Norway

– Vi takker Anette for en fantastisk innsats i disse årene, hun har ledet Dale of Norway og organisasjonen gjennom både vanskelige markeder under covid, men også i sterk vekst drevet av fornyet kolleksjon, internasjonal ekspansjon og økning i netthandel. Med en global merkevare, effektiv produksjon, sterk finansiell utvikling og gode vekstutsikter så er Dale of Norway godt rustet for fremtiden, sier styreleder Herman Korsgaard. 

Dale of Norway passerer i år 200 millioner i omsetning med en solid bunnlinje i et krevende marked, mens Woolland fortsetter veksten innenfor sport og passerer 70 millioner i omsetning. 

Til å overta stafettpinnen har styret hentet inn John Are Lindstad som ny daglig leder. Han vil bli en viktig brikke for å sikre videre internasjonal vekst. 

– Vi er veldig glade for å ønske John Are velkommen som ny daglig leder i Dale of Norway. Med lang erfaring fra sport, fashion og sterke merkevarer ser vi frem til en spennende tid med videre vekst for Dale of Norway i våre hjemmemarked og internasjonalt, sier Herman Korsgaard. 

John Are Lindstad begynner i rollen som daglig leder for Dale of Norway og Woolland 8. januar. Han har mange år i sportsbransjen både som kjedeleder og forretningsutvikler i Sport1-gruppen og i Fenix outdoor hvor han har jobbet med internasjonalt salg av merkevaren Fjällräven. Etter dette har han vært daglig leder i Mustad Fishing og Lanullva.

– Jeg gleder meg til å bli med på et lag som skaper gode resultater. Jeg er takknemlig for muligheten til å være med på reisen videre i Woolland og Dale of Norway, sier Lindstad

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dale of Norway
Last ned bilde
John Are Lindstad
John Are Lindstad
Last ned bilde

Dale of Norway er en av svært få tekstilbedrifter som fortsatt har produksjon i Norge. Bedriften har vært synonym med eksepsjonell kvalitet siden oppstarten i 1879. Dale of Norway er en unik, norsk merkevare med global distribusjon, internasjonalt anerkjent for kvalitetsprodukter i 100% ull.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway

Vintage-feber for Dale of Norway4.9.2024 11:06:01 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge – Dale of Norway, en internasjonalt anerkjent merkevare synonymt med norsk strikketradisjon, kunngjør åpningen av sin første Vintage Pop-up butikk, i samarbeid med second-hand aktøren Cirkulær. Begivenheten vil finne sted fra 5. til 7. september i Cirkulærs lokaler i Hegdehausveien i Oslo, og vil by på sjeldne vintage skatter fra Dale of Norways historie. "For oss er det veldig spennende å være med når Dale of Norway utforsker nye forretningsmodeller. Vi har veldig tro på potensialet som ligger i re-commerce for merkevarer som Dale.», sier Einar Michaelsen, gründer av Cirkulær. For første gang vil folk ha muligheten til å utforske og kjøpe håndplukkede, historiske Dale-plagg samlet under ett og samme tak. Denne lanseringen er ikke bare en feiring av Dale of Norways rike arv, men også en bevisstgjøring rundt kvaliteten og holdbarheten i klærne. Vintage-prosjektet lanseres i samarbeid med Ada Martini Strøm, moteprofilen som er kjent for sitt engasjement innen ansvarlig mote.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye