SpareBank 1 Østlandet endrer rentene på lån og innskudd

Med bakgrunn i at Norges Bank økte styringsrenta med 0,25 prosentpoeng den 14. desember, har SpareBank 1 Østlandet besluttet å øke rentene på lån og innskudd.

Rentene på boliglån og innskudd økes med inntil 0,25 prosentpoeng.

Unge som skal inn på boligmarkedet får vår beste lånerente på 5,24 prosent for LOfavør Førstehjemslån.

For både eksisterende boliglån og innskudd endres rentene fra 21. februar 2024.

For nye boliglån endres rentene også først fra 21. februar 2024.

Kunder varsles direkte om renteendringen på SMS og i nett- og mobilbanken. Ikke-digitale kunder får meldingen per post.

For ytterligere informasjon:

Bjørn-Erik R. Orskaug, investorkontakt, tlf.: 922 39 185

Siv Stenseth, konserndirektør kommunikasjon og samfunn, tlf.: 958 46 991

Kari Elise Gisnås, konserndirektør personmarked, tlf.: 908 59 478

SpareBank 1 Østlandet er landets fjerde største sparebankkonsern med drøyt 1 100 kompetente og stolte medarbeidere. Gjennom 178 år har vi bygget en solid markedsposisjon på Østlandet ved å være tilgjengelige og yte kreditt til personer og bedrifter i bygd og by. Vi har i dag 37 kontorer spredt rundt om i Oslo, Viken og Innlandet, og har en forretningskapital på 232 milliarder kroner. Gjennom våre datterselskaper og SpareBank 1-alliansens produktselskaper er vi et komplett finanshus for våre person- og bedriftskunder. Vi er et børsnotert og selvstendig finanskonsern med dype røtter på Østlandet og hovedkontor i Hamar. Banken har bidratt til verdiskaping i markedsområdet gjennom flere generasjoner.