Gir bort 100 juletrær til de som trenger det

Byggmax Evje donerer opp mot 100 juletrær til personer og familier som trenger det som mest i julen.

GLAD: Daglig leder Martine Pullen i Byggmax Evje er glad for å kunne bidra til lokalmiljøet FOTO: Byggmax

– Vi er glade for å kunne bidra til å gjøre julen litt lysere for de som trenger det mest, sier Martine Pullen, daglig leder ved Byggmax Evje.

Hun håper at så mange som mulig vil komme til Byggmax varehuset på Evje for å hente et juletre.

– I fjor donerte vi noen juletrær til ukrainske flyktninger. I år utvider vi initiativet til å omfatte flere i lokalsamfunnet som har det tøft. Vi er heldige som har fått bistand av Norkirken til å nå ut til de som trenger det, sier Pullen.

Familier som mottar matkasser fra Norkirken vil få en kupong til et gratis juletre hos Byggmax Evje.

Bidra til lokalsamfunnet

I tillegg skal Byggmax Evje også donere juletrær gjennom NAV som vil distribuere dem til ukrainske flyktninger og andre i lokalsamfunnet som strever økonomisk.

– Vi vet at det er mange som har det vanskeligere i år, derfor prøver vi å bidra der vi kan, forteller Frederik Maurits Staudt, regionsjef i Byggmax.

Staudt forteller at Byggmax har som mål å bidra positivt til samfunnet de er en del av.

– Vi ser dette som en mulighet til å gi tilbake til de som trenger det mest. Det er mange trær, og vi ønsker å nå ut til alle som trenger litt ekstra hjelp i julen, sier Staudt.

Glad for samarbeidet

Irene Åtland ved Norkirken er glad for at Byggmax hjelper der de kan.

– Vi har sett utviklingen i lokalsamfunnet, og det er klart at stadig flere har det veldig tøft spesielt i juletider. Strømprisen og den generelle prisstigningen spiser budsjettene til mange, sier Åtland.

Ukentlig leverer hun sammen med andre frivillige ut matkasser til 89 familier i Evje og Hornnes.

– Vi er ikke en stor kommune, så jeg tror at 90 juletrær vil kunne glede mange som ikke har råd til å unne seg det til jul, sier Åtland.

Byggmax er til for hjemmefikseren!

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 160 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter.