«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
Mange får julestemning når den klassiske julefilmen «Holidays Are Coming» fra Coca-Cola ruller over TV-skjermene. Det har den gjort også i år, nå følger Coca-Cola opp med en helt ny reklamefilm.
I den nye filmen vandrer hundrevis av julenisser rundt i byens gater og gir hverandre en hjelpende hånd. Filmen fanger hvordan magi oppstår når vennlighet sprer seg gjennom små og store handlinger i hverdagen.
– Vår nye film minner om at det finnes litt av julenissen i oss alle. Den understreker hvor viktig det er å ta vare på dem rundt seg, og gjøre gode ting for andre, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Selv små, vennlige handlinger i hverdagen kan føre mennesker sammen. Derfor ønsker vi i Coca-Cola å oppmuntre alle til å finne frem den indre julenissen i seg, for å spre julemagi og glede, sier Haugen.
Du ser filmen på denne lenken.
Sprer glede med julekort i Norge
I forlengelsen av den globale kampanjen, tar Coca-Cola i Norge tak i en klassisk tradisjon – julekort. I flere år har Posten meldt om at færre og færre nordmenn sender julekort. Coca-Cola henter derfor i år tilbake ikoniske nissemotiver på julekort for å bidra til å blåse nytt liv i den viktige juletradisjonen.
Som en del av årets juletrailerturné vil det finnes gratis julekort som folk kan benytte seg av for å sende varmende ord til noen de er glad i, i tillegg til at julekortene vil være å finne ute i bybildet i utvalgte norske byer. Coca-Cola har også skapt en digital opplevelse i form av en quiz for å finne ut hvilken type julenisse man er.
– Tøffere tider gjør tradisjonen med julekort ekstra verdifull, med dette vil vi omfavne en juletradisjon som holder på å forsvinne. Det er mye omtanke som ligger i et julekort, og gleden over å motta et håndskrevet kort er kanskje enda større nå i år, sier Haugen.
Visste du …
Coca-Cola har en lang og sterk tilknytning til bildet av julenissen, helt siden han dukket opp i selskapets juleannonser på 1920-tallet. I 1931 hyret Coca-Cola illustratøren Haddon Sundblom til å lage bilder av julenissen som skulle brukes i selskapets juleannonser. Siden den gang har den rødkledde, glade julenissen vært synonymt med julen.
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom