Mehrdad Amini blir ny CFO i Møller Mobility Group

Som kunngjort i sommer forlater Anna Nord Bjercke Møller Mobility Group. Det er nå klart at hennes etterfølger blir Mehrdad Amini.

Mehrdad Amini er i dag investeringsdirektør i Aars, og sitter også i styret til Møller Mobility Group. I høst har Amini imidlertid fungert som interimleder med ansvar for Møller Mobility Services, samt hatt ansvar for strategi- og forretningsutvikling i Møller Mobility Group.

Amini har vært i Aars siden 2020, og har tidligere jobbet i Aker-systemet og DNB. Han innehar også en rekke andre styreverv.

- Jeg er veldig glad for at Mehrdad har takket ja til rollen som CFO. Med sin erfaring og personlige egenskaper vil han både styrke konsernledelsen og kunne utvikle funksjonen videre fra et godt utgangspunkt, sier konsernsjef Petter Hellman i Møller Mobility Group.

- Jeg har blitt godt kjent med Møller Mobility Group gjennom styrearbeidet, og nå i høst som interimleder. Jeg ser frem til å bli en del av laget som sammen skal bidra til å videreutvikle selskapet i en spennende tid, sier Amini.

Amini vil fortsette å ha ansvar for strategi- og forretningsutvikling og deler av Møller Mobility Services, som dermed blir en del av finansfunksjonen. Elin Rosnes Sinervo, administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans (VWMBF), trer inn i konsernledelsen, da VWMBF løftes ut som eget område.

Hyre fortsetter med eksisterende styre inntil videre.

Endringene trer i kraft 1. januar.