Boston Consulting Group

Ny leder for BCG Norge

Etter seks år i kontorsjefstolen overlater Børge Kristoffersen roret ved Boston Consulting Groups (BCGs) Oslo-kontor til kollega Odd Arne Sjåtil.

Odd Arne Sjåtil, påtroppende kontorsjef i Boston Consulting Group Norge.
Odd Arne Sjåtil, påtroppende kontorsjef i Boston Consulting Group Norge. Guro Beitohaugen, BCG

- Jeg ser frem til å fortsette det gode arbeidet Børge har gjort for BCG i Norge sammen med resten av partnergruppen og våre talentfulle medarbeidere, sier Sjåtil.

Sjåtil er, som Kristoffersen, Managing Director og Senior Partner i det anerkjente konsulentselskapet. BCG har mer enn 30 000 ansatte over hele verden og over 100 kontorer i 60 land. 215 av disse har sitt arbeidssted i Oslo, noe som har bidratt til å gjøre BCG til det ledende konsulentselskapet i landet. Omsetningen i selskapet har økt betydelig i Kristoffersens ledertid.

- BCG er kjent for å hjelpe organisasjoner gjennom endringer. Dette er viktigere enn noen gang gitt de store omstillingene samfunnet og våre klienter nå står midt oppi. Omstillinger som er drevet av teknologiutvikling, klimautfordringer, endring av energisystemene, økonomisk usikkerhet, geopolitikk, for å nevne noe. For BCG blir det viktig at vi har rett kompetanse og dyp innsikt. For å fortsette å gi næringslivet de beste rådene, må vi fortsette å være en attraktiv arbeidsgiver for de beste hodene, sier Sjåtil.

Vokser videre

Sjåtil startet i selskapet 2005 og har gått gradene i BCG, kun avbrutt av to år som direktør i Tandberg. Han er utdannet sivilingeniør, Energi og miljø, fra NTNU og ETH i Zürich.

Odd Arne Sjåtil blir BCG Norges sjette kontorleder siden oppstarten i Oslo i 1996. Kristoffersen, som har ledet BCG Oslo siden 2017, fortsetter med full kraft i BCG, og vil kombinere klientarbeid med lederroller lokalt og internasjonalt.

- Odd Arne har de beste forutsetninger for å ta over lederrollen i BCG Oslo – med en sjeldent god kombinasjon av personlige og profesjonelle egenskaper. Jeg gleder meg til fortsettelsen med Odd Arne ved roret, avslutter Kristoffersen.

Formelt trer organisasjonsendringen i kraft rett over nyttår.

Odd Arne Sjåtil, påtroppende kontorsjef i Boston Consulting Group Norge.

Boston Consulting Group

Boston Consulting Group (BCG) er et globalt konsulentselskap som er ledende innen strategisk rådgivning. Vi samarbeider med ledere i samfunns- og næringsliv for å bygge bærekraftige konkurransefortrinn og drive positiv samfunnsbygging.

BCG ble grunnlagt av Bruce Henderson i Boston, USA, i 1963 og har i dag mer enn 30 000 ansatte i over 100 byer i mer enn 50 land.

Følg pressemeldinger fra Boston Consulting Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Boston Consulting Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Boston Consulting Group

Innovasjon er nøkkelen til suksess i detaljhandelen23.4.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Hvilke selskaper som er ledende på detaljhandel internasjonalt har endret seg betydelig de siste tre tiårene. Etablerte aktører har fått kamp av – og tidvis blitt utkonkurrert av - kreative nykommere som har prioritert innovasjon og teknologiske løsninger i møte med endrede forbrukerpreferanser. Ledende bransjeaktører investerer i gjennomsnitt 13% av årlige inntekter i innovasjonsinitiativer og ser en avkastning på 21% på innsatsen, ifølge en fersk rapport fra Boston Consulting Group (BCG) og World Retail Congress (WRC).