PM: Norges tropp mot Portugal og Østerrike

Mandag presenterte Leif Gunnar Smerud troppen til kommende landslagssamling. Norge møter Portugal på Ullevaal Stadion 1. desember og Østerrike i St. Pölten 5. desember.

Norges tropp:

Cathinka Tandberg - Linköping
Elisabeth Terland - Brighton
Mimmi Löfwenius Veum - Vålerenga

Se hele troppen med statistikk på fotball.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Fotballforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

PM: Slik spilles Eliteserien, Toppserien og OBOS-ligaen 202420.12.2023 12:49:19 CET | Pressemelding

Norges Fotballforbund har i samarbeid med Norsk Toppfotball (NTF), Toppfotball Kvinner (TFK), Fotball Media (FM), SINTEF, TV 2 og NRK satt opp spilleplanene for 2024. Sammen med spilleplanene følger uttak av TV-kamper i de 15 første serierundene. Spilleplan Eliteserien 2024 Spilleplan Toppserien 2024 Spilleplan OBOS-ligaen 2024 - De viktigste faktorene som er vektlagt er best mulig koordinering mellom de ulike turneringene for å unngå kollisjoner, tilpasning for klubbene som skal spille E-cup, ønsker og begrensninger fremsatt av klubbene selv og rettighetshavers ønsker om tilpasninger, sier leder av NFFs konkurranseavdeling, Nils Fisketjønn. - Oppsettet har vært spesielt krevende i år fordi mange kamper i tre ulike turneringer går samtidig over en relativt kort tidsperiode. I tillegg har flere lag i år anleggsbegrensninger da dekket på banen skal skiftes. Begge disse forholdene setter begrensninger i utvalgene. Samtidig er vi glade for at vi innenfor gjeldende rammer har klart å tilfre

Avaldsnes Allianseidrettslag Toppfotball mister klubblisensen13.12.2023 15:40:46 CET | Pressemelding

Klubblisensnemnda har trukket tilbake Avaldsnes Allianseidrettslag Toppfotballs klubblisens. Dette medfører at klubben mister retten til å spille i Toppserien i 2024. Plassen blir tilbudt den neste sportslige kvalifiserte klubben, som er Arna-Bjørnar Fotball. Avaldsnes rapporterte årsregnskapet for 2022 med negativ egenkapital. Dette er ikke i tråd med klubblisenskriteriene, som krever at klubber skal ha positiv egenkapital. Klubben måtte derfor utarbeide en handlingsplan som viste hvordan den skulle gjenetablere positiv egenkapital i løpet av 2023. Klubbens handlingsplan ble godkjent av klubblisensnemnda i juni 2023, og signert av klubbens styreleder samme måned. Planen inneholdt delmål som klubben skulle oppfylle. Klubben skulle levere regnskap som var avsluttet den 30.06.2023 innen 01.09.2023. Dette regnskapet skulle vise positiv egenkapital, noe det gjorde. Klubbens neste delmål var å levere et regnskap som var avsluttet 31.10.2023 innen 30.11.2023. Dette regnskapet skulle også dok