Velkommen til Spekterkonferansen 2023: Lederskap!

Arbeidsgiverforeningen Spekter avholder tirsdag 14. november Spekterkonferansen 2023, som også er en markering av vårt 30-års-jubileum. Media er hjertelig velkommen!

Anne-Kari Bratten er administrerende direktør i Arbeidsgiverforeningen Spekter
Anne-Kari Bratten er administrerende direktør i Arbeidsgiverforeningen Spekter Foto: Thomas T. Kleiven/ Spekter. Bilder av Anne-Kari Bratten kan fritt benyttes ved redaksjonell omtale. Bildene krediteres med fotografens navn, eller med "Spekter" dersom fotograf ikke er oppgitt.

Krig og økt beredskap. Strømkrise og dyrtid. Rentegalopp og reallønnsnedgang. Klimakrise og grønn omstilling. Kunstig intelligens og digitalt skifte. Mangel på arbeidskraft og eldrebølge. Skiftene skjer raskere, og kompleksiteten krever mye av oss alle.

På Spekterkonferansen 2023 spør vi: Hva slags lederskap krever vår tid, og hvordan lede i møte med en ny tid?

Disse får du møte på Spekterkonferansen 2023:

• Anne-Kari Bratten, administrerende direktør, Arbeidsgiverforeningen Spekter
  • Carl Bildt, tidligere svensk statsminister
  • Tonje Brenna, arbeids- og inkluderingsminister, i samtale med Høyres nestleder Henrik Asheim.
  • Andreas Bjelland Eriksen, klima- og miljøminister, i samtale med Sigrun Aasland fra Miljøstiftelsen Zero og Kristin Halvorsen fra Cicero Senter for klimaforskning
  • Bernt Reitan Jenssen, daglig leder, Ruter, i samtale med kringkastingssjef Vibeke Fürst Haugen og administrerende direktør Inger Cathrine Bryne i Helse Vest RHF
  • Astrid Hoem, leder i AUF, i samtale med Ola Svenneby, leder i Unge Høyre
  • Skjalg Fjellheim, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Helse Nord RHF
  • Kristin Clemet, daglig leder, Civita
  • Torgeir Waterhouse, partner, Otte
  • Halvor Hegtun, journalist i Aftenposten
  • Terje Svabø, konferansier

Spekterkonferansen 2023 avholdes på Nationaltheatret i Oslo, tirsdag 14. november kl. 12.00 – 16.45. Registrering med en enkel lunsj fra 12.00. Selve konferansen begynner 12.45.

Les mer om konferansen, programmet og innlederne her:

Spekter er en arbeidsgiverforening som organiserer virksomheter med over 238 000 ansatte og er dominerende innen sektorene helse, samferdsel og kultur.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Spekter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Nye lønnsveksttall fra TBU: -Diskusjonen om frontfagsmodellen må nå parkeres16.2.2024 09:31:27 CET | Pressemelding

- Over tid er lønnsveksten om lag den samme i privat og offentlig sektor, slik frontfagsmodellen forutsetter. Etter tre år med høyest lønnsvekst i privat sektor er bildet nå snudd, og det siste året har offentlig sektor kommet bedre ut. Dette er et godt utgangspunkt for lønnsoppgjøret, sier administrerende direktør i Arbeidsgiverforeningen Spekter, Anne-Kari Bratten, og legger til at diskusjonen om frontfagsmodellen må parkeres en gang for alle.