Malin Ranheim ny partner i DLA Pipers M&A-team

DLA Piper fortsetter sin vekst og posisjonering i Norge og styrker nå ytterligere sin corporate / M&A-praksis. Det er derfor med stor glede vi kan kunngjøre at Malin Ranheim tiltrer som partner i firmaets M&A-team.

Malin Ranheim

Malin har lang fartstid som forretningsadvokat innenfor Corporate M&A, og rådgir både styrer og ledergrupper innenfor selskapsrettslige problemstillinger.

«Jeg gleder meg stort over å bli en del av DLA Piper. Jeg legger bak meg elleve gode og lærerike år i Advokatfirmaet Økland, hvor jeg både som partner og styreleder har fått bli med på å utvikle firmaet gjennom en fin tid preget av vekst og spesialisering. Min erfaring knytter seg særlig til transaksjoner, kommersielle kontrakter og rådgivning til styrer og ledelse i både norske og internasjonale selskaper. Nå ser jeg frem til å bli en del av den dyktige gjengen i Corporate-avdelingen her i Oslo. DLA Piper har en helt unik posisjon i markedet for advokattjenester med sin globale tilstedeværelse, noe som vil være en stor fordel, både for kunder jeg arbeider med i dag og for fremtidige kunder», sier Malin Ranheim.

Ranheim har betydelig erfaring med rådgivning til norske og internasjonale selskaper knyttet til selskapsrettslige problemstillinger og generelt transaksjonsrelatert arbeid, herunder utarbeidelse av aksjonæravtaler, prosjektledelse og forhandlinger. Hun holder jevnlig foredrag og er veileder for masterstudenter i rettsvitenskap ved Universitetet i Oslo.

Country managing partner i DLA Piper Norway, Kjetil Haare Johansen, er svært fornøyd med at Ranheim slutter seg til firmaets voksende Corporate-avdeling, og sier i en kommentar: «Vi har opplevd solid økning i oppdragsmengde senere år, og en sterk dreining mot flere og mer komplekse transaksjoner. Vi biter godt fra oss både nasjonalt, på nordisk nivå og internasjonalt, noe som nylig ble bekreftet av Mergermarkets M&A-rapport for Q3 som dokumenterer vår fremtredende posisjon innenfor M&A i Norge.   Vi er veldig glade for å kunne styrke transaksjonsteamet vårt ytterligere med Malin Ranheim, og er helt sikre på at hun med sin bakgrunn vil være en god match for DLA Piper».

DLA Piper Norway ble i 2022 nominert som årets M&A-firma i Norge av Mergermarket. På nordisk nivå har DLA Piper håndtert flest transaksjoner hvert eneste år siden 2017.

«Ingen andre advokatselskap i Norge kan matche vår nordiske og internasjonale størrelse og utbredelse. I DLA Piper er vi 6600 advokater på fem kontinent, og vi kan veldig raskt sette sammen cross-border team for våre klienter, tilpasset sak, klient og oppdragets kompleksitet. Slik vi ser det, så setter vi verden på Norgeskartet», fortsetter Johansen.

Malin Ranheim tiltrådte formelt som partner i DLA Piper Norway fra 1. oktober 2023.

Om oss

DLA Piper er et globalt advokatfirma med tilstedeværelse i mer enn 40 land. Ved kontoret på Aker Brygge i Oslo arbeider over 100 advokater innenfor alle forretningsjuridiske fagområder. For mer informasjon: www.dlapiper.no. For ytterligere informasjon om DLA Piper globalt: www.dlapiper.com