Offshore Norge

Statsbudsjettet: Forutsigbarhet gir inntekter og aktivitet

Statens netto kontantstrøm fra petroleumsvirksomheten anslås til 832 milliarder kroner i 2024, tilsvarende om lag halvparten av statens totale utgifter på statsbudsjettet.

- Norsk olje- og gassnæring skaper store verdier, sikrer arbeidsplasser i hele landet og spiller en viktig rolle for å sikre Europa energien de har behov for. En avgjørende forutsetning er at næringen har forutsigbare og stabile rammevilkår. Budsjettforslaget for 2024 ser ut til å sikre forutsigbarheten næringen etterspør. Nå er det viktig at skattereglene for petroleumsnæringen ligger fast og at det ikke skapes usikkerhet ved at de tas inn i budsjettforhandlingene, sier Torbjørn Giæver Eriksen, direktør for næringspolitikk og kommunikasjon i Offshore Norge.

Om Offshore Norge

Norsk olje og gass er en arbeidsgiver- og interesseorganisasjon for selskaper som driver på norsk sokkel

Følg pressemeldinger fra Offshore Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Offshore Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Offshore Norge