Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen
Sammen med stolte kaffekunder, donerte Narvesen 208.200,- til fjorårets TV-aksjon og Leger Uten Grenser sitt viktige arbeid for medisinsk nødhjelp til de som trenger det mest. Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, er stolt over å kunne meddele at Narvesen er samarbeidspartner med TV-aksjonen også i år.
- Med 230 butikker over hele landet både representerer og møter vi en stor del av samfunnet, inkludert personer som har vært rammet av krig og konflikt. Årets TV-aksjon står oss derfor nært, sier Hjortdahl.
Hvert sjette barn i verden vokser opp i et konfliktområde, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå. TV-aksjonen NRK 2023 går derfor til Redd Barnas arbeid for barn rammet av krig og konflikt. Med årets TV-aksjon kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.
- Det er vanskelig å stoppe krig, men sammen kan vi bidra til at flere barn får pusterom fra krigen. Vi er så takknemlige for samarbeidet med Narvesen. Kaffen deres varmer og det gjør også det store engasjementet deres, sier Shamaila Marita Lein, kampanje- og næringslivsansvarlig i TV-aksjonen NRK.
I perioden 3. til 23. oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon Redd Barna. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.
- I Narvesen er en av våre fremste verdier å ikke bare se det som skjer i butikken, men også i samfunnet rundt oss. Sammen med våre kunder er vi helt sikre på at vi kan gjøre en stor forskjell, avslutter Hjortdahl.
TV-aksjonen har blitt arrangert av NRK hver høst siden 1974 og regnes i dag som verdens største dugnad og innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede midler per hode.
Alle bøssebærere får gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen søndag 22. oktober.
Les mer om årets TV-aksjon her: https://www.tvaksjonen.no/aktuelt/dette-gaar-pengene-til-2023/
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven15.2.2024 09:37:35 CET | Pressemelding
Øyvind Thorsell og Eva Thorslund Aadland er kåret til årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven.
Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer23.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
7-Eleven feirer åpning av nytt konsept lørdag 26. august24.8.2023 16:48:06 CEST | Pressemelding
24. juni åpnet 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken blir en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven sine butikker i Norge, og består blant annet av ny layout, attraktive samarbeidspartnere og et nytt produktsortiment. Førstkommende lørdag 26. august arrangeres "Grand Opening" for den nye konseptbutikken.
7-Eleven Norge lanserer nytt konsept23.6.2023 18:08:30 CEST | Pressemelding
Lørdag 24. juni åpner 7-Eleven et nytt konsept i Storgata, Oslo. Butikken har vært under oppussing de siste tre ukene og vil nå bli en pilot for videreutviklingen av 7-Eleven Norge sine butikker. Dette inkluderer ny layout i butikk, attraktive samarbeidspartnere, merch og et nytt produktsortiment.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom