Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen

I tre uker i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon. Narvesen har samarbeidet med TV-aksjonen siden 2018, og skal nok en gang ta del i det som anses som «verdens største dugnad». 22. oktober får alle bøssebærere gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen.
La barn leve i fred. Foto: NRK TV-aksjonen

Sammen med stolte kaffekunder, donerte Narvesen 208.200,- til fjorårets TV-aksjon og Leger Uten Grenser sitt viktige arbeid for medisinsk nødhjelp til de som trenger det mest. Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, er stolt over å kunne meddele at Narvesen er samarbeidspartner med TV-aksjonen også i år.

- Med 230 butikker over hele landet både representerer og møter vi en stor del av samfunnet, inkludert personer som har vært rammet av krig og konflikt. Årets TV-aksjon står oss derfor nært, sier Hjortdahl.

Hvert sjette barn i verden vokser opp i et konfliktområde, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå. TV-aksjonen NRK 2023 går derfor til Redd Barnas arbeid for barn rammet av krig og konflikt. Med årets TV-aksjon kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.

- Det er vanskelig å stoppe krig, men sammen kan vi bidra til at flere barn får pusterom fra krigen. Vi er så takknemlige for samarbeidet med Narvesen. Kaffen deres varmer og det gjør også det store engasjementet deres, sier Shamaila Marita Lein, kampanje- og næringslivsansvarlig i TV-aksjonen NRK.

I perioden 3. til 23. oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon Redd Barna. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

- I Narvesen er en av våre fremste verdier å ikke bare se det som skjer i butikken, men også i samfunnet rundt oss. Sammen med våre kunder er vi helt sikre på at vi kan gjøre en stor forskjell, avslutter Hjortdahl.

TV-aksjonen har blitt arrangert av NRK hver høst siden 1974 og regnes i dag som verdens største dugnad og innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede midler per hode.

Alle bøssebærere får gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen søndag 22. oktober.

Les mer om årets TV-aksjon her: https://www.tvaksjonen.no/aktuelt/dette-gaar-pengene-til-2023/

La barn leve i fred. Foto: NRK TV-aksjonen
Narvesen kaffekampanje i samarbeid med NRK TV-aksjonen og Redd Barna.
Deler av RCN sin ledergruppe i årets tskjorter for TV-aksjonen. Fra venstre: markedsdirektør Ingebjørg Hjortdahl, salgsdirektør Salman Sakizi, HR- og kommunikasjonsdirektør Laila Røstad og administrerende direktør AnnaMaria Carnemark.
Bli bøssebærer. Bilde tatt utenfor Narvesen Continental.