Narvesen donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen

Sammen med stolte kaffekunder, donerte Narvesen 208.200,- til fjorårets TV-aksjon og Leger Uten Grenser sitt viktige arbeid for medisinsk nødhjelp til de som trenger det mest. Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i Reitan Convenience Norway, er stolt over å kunne meddele at Narvesen er samarbeidspartner med TV-aksjonen også i år.
- Med 230 butikker over hele landet både representerer og møter vi en stor del av samfunnet, inkludert personer som har vært rammet av krig og konflikt. Årets TV-aksjon står oss derfor nært, sier Hjortdahl.
Hvert sjette barn i verden vokser opp i et konfliktområde, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå. TV-aksjonen NRK 2023 går derfor til Redd Barnas arbeid for barn rammet av krig og konflikt. Med årets TV-aksjon kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.
- Det er vanskelig å stoppe krig, men sammen kan vi bidra til at flere barn får pusterom fra krigen. Vi er så takknemlige for samarbeidet med Narvesen. Kaffen deres varmer og det gjør også det store engasjementet deres, sier Shamaila Marita Lein, kampanje- og næringslivsansvarlig i TV-aksjonen NRK.
I perioden 3. til 23. oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp til årets TV-aksjon Redd Barna. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.
- I Narvesen er en av våre fremste verdier å ikke bare se det som skjer i butikken, men også i samfunnet rundt oss. Sammen med våre kunder er vi helt sikre på at vi kan gjøre en stor forskjell, avslutter Hjortdahl.
TV-aksjonen har blitt arrangert av NRK hver høst siden 1974 og regnes i dag som verdens største dugnad og innsamlingsaksjon målt i antall frivillige og innsamlede midler per hode.
Alle bøssebærere får gratis kaffe eller valgfri varm drikke på Narvesen søndag 22. oktober.
Les mer om årets TV-aksjon her: https://www.tvaksjonen.no/aktuelt/dette-gaar-pengene-til-2023/
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder




Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway er først ut med ny ubemannet butikkteknologi i Norge: - En stor forretningsmulighet13.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Reitan Convenience Norway lanserer deres første ubemannede butikkonsept, som en utvidelse av merkevaren og baguette-spesialisten Northland. Nå kan reisende på Oslo Lufthavn få tak i ferske bakervarer, smakfulle baguetter, økologisk kaffe og mer, gjennom et innovativt vendingkonsept drevet av en AI-basert Smart Cabinet-teknologi.
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven er kåret11.2.2025 11:02:49 CET | Pressemelding
Nazli Rostamkhani, Abbas Esrafilzadeh og Ole Martin Jørgensen er kåret til Årets kjøpmann for 7-Eleven og Narvesen. Kåringen tok plass under Reitan Convenience Norway sitt årlige Riksmøte mandag 10. februar, hvor selskapets kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører var samlet.
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom