Arva har ansatt ny avdelingsleder på Montasje

Per Strømsbukt er ansatt som ny avdelingsleder på Montasje i Arva. Avdelinga han skal lede består av 44 ansatte, og har ansvar for drift og vedlikehold av Arvas strømnett.

Per Strømsbukt blir avdelingsleder på Montasje i Arva

49-åringen fra Lyngen har lang erfaring fra montasjearbeid.

Gått gradene

Han begynte som lærling i 1992 og fortsatte som montør og formann i Lyngen, i Tromsø og på anlegg. Han fullførte teknisk fagskole i 2014, og ble da ansatt som montasjeleder for trafostasjonene. Denne rollen ble utvidet til seksjonsleder for vedlikehold på trafostasjoner i Nordland og Troms i 2021, da Troms Kraft Nett fusjonerte med Nordlandsnett og ble Arva.

Han har altså vært ansatt i nettselskapet i 31 år, med unntak av seks år hvor han jobbet i industrien på Furuflaten.

Stort ansvar

Nå får han ansvar for Arvas montasjeavdeling med 44 ansatte. Av disse er det fem montasjeledere og fire læringer. Medarbeiderne er fordelt på lokasjonene Tromsø, Silsand, Sjøvegan/Bardufoss og Storsteinnes.

Og det er ikke noe lite ansvar han får: Arva har over 16.000 kilometer kraftlinjer som overvåkes døgnet og året rundt.

– Jeg er stolt og glad for at Arva satser på meg i denne rollen. Jeg er også ganske spent. Det er et stort ansvar å forvalte en så stor og viktig ressurs for nettselskapet. Arva har gitt meg mange muligheter, helt fra jeg startet som montørlærling tilbake i 1992. Jeg skal gjøre det jeg kan for å vise meg tilliten verdig, sier Strømsbukt.

Hard konkurranse

Strømsbukt var en av 25 søkere.

– Vi hadde mange gode søkere, men valget falt på Strømsbukt på grunn av hans solide erfaring og dyktighet i faget. Vi er svært glade over å få han med i Arvas ledergruppe, sier administrerende direktør i Arva, Eirin Kjølstad.

Strømsbukt tiltrer i den nye stillinga etter avtale.

Per Strømsbukt blir avdelingsleder på Montasje i Arva

Arva drifter og utvikler ei stabil og sikker strømforsyning til folk og næringsliv i Nord-Norge. Vi er landsdelens største nettselskap og forsyner mer enn en fjerdedel av Nord-Norges befolkning med kraft. Vi har 19 kommuner i vårt konsesjonsområde og 230 ansatte fordelt på en rekke lokasjoner i Nordland og Troms. De største er i Tromsø og i Bodø, hvor hovedkontoret ligger. Arva er et datterselskap i Troms Kraft-konsernet.

Vårt mål er å videreføre arven fra de som bygde strømnettet, og sammen med våre kunder og samarbeidspartnere realisere en elektrisk fremtid.