Byggestart i Holmestrand

Nå er det byggestart for siste byggetrinn på Strandholmen i Holmestrand.

Tre menn og en dame med utsikt over vann.
Fra venstre: Svein Hågen Hansen, prosjektsjef Seltor Bolig, Michael Robertsen, seniorrådgiver/prosjektsjef Bane NOR Eiendom, Ingvild Linde, salg- og markedssjef Seltor Bolig, Jacob Aars-Rynning, prosjektsjef Bane NOR Eiendom.

Bane NOR Eiendom og Seltor Bolig har besluttet byggestart på det tredje og siste byggetrinnet på Strandholmen i Holmestrand. Boligprosjektet består av 70 leiligheter fordelt på 3 byggetrinn. Eiendommen ligger i vannkanten, få meter fra Holmestrand Stasjon, og de fleste leilighetene får sjøutsikt.

Boligene i trinn 1 er nå overtatt av boligkjøperne, og trinn 2 står klart første kvartal 2024. Leilighetene i trinn 3 ble lagt ut for salg i mai, og allerede i slutten av august hadde dette siste byggetrinnet solgt nok enheter til igangsettelse.

-Dette prosjektet er et bevis på at vellykkede boligprosjekt med riktig beliggenhet selger godt, sier Jacob Aas- Rynning, prosjektsjef i Bane NOR Eiendom, som legger til at salg av nye boliger ved togstasjoner har holdt seg mer stabilt enn salg andre steder . - Suksessfaktorer her har vært beliggenheten ved sjøen, flott utsikt, nærhet til togstasjonen, gangavstand til sentrum og gjennomarbeidede planløsninger, avslutter Aas-Rynning.

-På Strandholmen har det vært jevn og god salgstakt helt siden det første byggetrinnet ble lansert i november 2021. Vi solgte faktisk flere boliger i perioden mai- august i år sammenliknet med samme periode i fjor, sier Ingvild Linde, salg- og markedssjef i Seltor Bolig. Det er Seltor som er entreprenør i prosjektet, og Linde forteller at fremdriften i byggeprosessen har gått som planlagt.

Bård Johnson, prosjektmegler i DnB Eiendom, Nybygg, opplever at stadig flere fra Oslo, Asker og Bærum gjerne ser lenger mot syd for å kunne få en bolig med sjønær beliggenhet og opplevelsen av småbypreg. - Avgjørende er blant annet enkel adkomst til kollektivtransport, sjøutsikt, mulighet for hjemmekontor og romslig balkong eller uteplass. Dette er kvaliteter som vi i større grad kan tilby i prosjekter utenfor Stor-Oslo, sier han.

Oversiktsbilde over boligblokker.
Strandholmen i Holmestrand.

Bane NOR Eiendom AS eier, forvalter og utvikler all jernbaneeiendom i Norge. Porteføljen har en anslått brutto verdi på 23,6 milliarder kroner og omfatter stasjoner, jernbanetilknyttede service- og driftsbygg, næringsbygg, boliger og tomter. De fleste eiendommene er sentralt plassert ved kollektivknutepunkter og langs jernbanen.

Vi utvikler moderne og miljøvennlige boliger og næringsbygg og bidrar aktivt til by- og stedsutviklingen i Norge. På stasjonene tilbyr vi gode fasiliteter til de reisende, legger til rette for hyggelige serveringssteder og fine butikker og tilbyr bil- og sykkelparkering. Til togoperatørene tilbyr selskapet funksjonelle og moderne verksteder, terminaler og driftsbygg.

Våre 150 ansatte håndterer en portefølje på 926 bygg og ca. 3.000 leiekontrakter, og over 200 pågående eiendomsutviklingsprosjekter. De årlige investeringene utgjør ca. 1,3 milliarder kroner.

Bane NOR Eiendom AS er en del av Bane NOR-konsernet og har som samfunnsoppdrag å utvikle attraktive knutepunkt som får flere til å velge toget..

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bane NOR Eiendom på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.