Møbelringen

Møbelringen og Morgenstern vil ha folk inn i komfortsonen i ny merkevarekampanje

Møbelringen går denne uken på med sitt nye kreative konsept, etter at de kjørte selskapets første pitch, tidligere i år. Konseptet er utviklet av Morgenstern, og ønsker deg velkommen inn i komfortsonen.

- Vi har stor tro på at vår nye merkevarekampanje vil bidra til å øke folks kunnskap og preferanse for merkevaren Møbelringen. Vi ønsker at folk skal forstå, at Møbelringen er den gode hjelperen som inspirerer og møblerer hjemmet ditt - din komfortsone. Møbelmarkedet er tøft, så da er vi avhengig av å ta grep som både bygger merkevaren, men som også skaper kortsiktig salg i butikk og på nett. Og når vi gjør det med glimt i øyet, må det bli en suksess, sier Linda Trulsen, Markedssjef i Møbelringen.

Gjennom strategi og innsiktsarbeid har vi funnet en form innenfor de tilgjengelige rammene, vi tror passer Møbelringen godt. Det er en generisk bransje, så vi håper disse grepene vil hjelpe Møbelringen å få en tydeligere posisjon, sier Strategisk Rådgiver i Morgenstern, Carina Lladò

Idéen er ganske enkel: har du det komfortabelt hjemme, vil du helst bare være hjemme. Og la oss være ærlig, har man verdens diggeste sofa som står og venter, er det en ganske enkel avgjørelse å bare dra hjem, melder kreatørduoen Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg

- Hjemmet er vår komfortsone og der vi kan være oss selv. Vi likte umiddelbart konseptet og det gjenkjennbare i situasjonene som utspiller seg, og sett med komikk og glimt i øyet, har vi stor tro på at folk nettopp kan føle seg hjemme, i konseptet vårt. Med kreativitet i budskapene og entusiasmen våre fageksperter i butikk har, ønsker vi å skille oss ut i bransjen, og hjelpe våre kunder med å finne sin komfortsone, sier Karianne Myhre, Merkevaresjef i Møbelringen.

Filmene er produsert av Tangrystan, med Rikke Gregersen, på Regi. Beate Tangre som produsent.

Prosjektet er ledet av merkevaresjef Karianne Myhre. Øvrig team i Møbelringen: Linda Trulsen, Aurora Setsaas, Espen Berget og Unni-Lovise Godager Berge

Øvrige i teamet hos Morgenstern er Viktoria Ekeli, Synne Reinback Krumins og Cathrine Høgebøl

Inn i komfortsonen - Seng
Inn i komfortsonen - Spisestue
Inn i komfortsonen - Sofa

Fakta om Møbelringen

• Norsk faghandel for møbler, stiftet i 1985.
  • 70 medlemseide butikker over hele landet, fra Kristiansand i sør til Honningsvåg i nord.
  • Hovedkontor på Lierstranda nær Drammen, med Henning Eriksen som administrerende direktør.
  • Medlem av mobelfakta.no, med miljøsertifisering av bedrift og produksjon, samt miljø- og kvalitetssertifisering av møbler.
  • Medlem av Grønt Punkt Norge, og støtter myndighetenes krav til innsamling og behandling av emballasje.

Følg pressemeldinger fra Møbelringen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Møbelringen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Møbelringen