Jungheinrich

Jungheinrich slutter seg til FNs "Global Compact"-initiativ

Jungheinrich forplikter seg til verdens viktigste initiativ innen bærekraft. Med dette blir vi en pådriver for bærekraft i internlogistikken.

Jungheinrich slutter seg til FNs "Global Compact"-initiativ. Dette betyr at den ledende leverandøren av internlogistikkløsninger fra Hamburg blir en del av det største nettverket i den globale innsatsen for en rettferdig og bærekraftig økonomi. Dette steget er en annen viktig milepæl i Jungheinrich sin bærekraftige retning og understreker selskapets forpliktelse til ansvarlig bedriftspraksis.

FNs "Global Compact"-initiativ er verdens største og mest betydningsfulle initiativ for ansvarlig bedriftsstyring. Det bygger på ti universelle prinsipper knyttet til menneskerettigheter, arbeidsstandarder, miljøvern og antikorrupsjon. Ved å bli med i initiativet forplikter Jungheinrich seg til å integrere disse prinsippene i alle aspekter av sin forretningsvirksomhet og å dokumentere dette overfor FN gjennom en årlig fremdriftsrapport. "Vi ønsker en bærekraftig økonomi for en bedre verden," forklarer Dr. Lars Brzoska, konsernsjef i Jungheinrich AG. "Ved å bli med i FNs "Global Compact"-initiativ understreker vi Jungheinrich sin forpliktelse til ansvarlig og bærekraftig handling."

Jungheinrich er allerede forpliktet til bærekraftsmålene som en del av sin bærekraftstrategi, og fokuserer spesielt på målene om klimabeskyttelse, bærekraftig produksjon og nyskapende industri. Som en pådriver for bærekraft bidrar Jungheinrich til en bærekraftig endring av internlogistikken ved hjelp av energieffektive produkter. Slik hjelper vi kundene med å nå sine klimamål. Jungheinrich avsluttet all produksjon av gaffeltrucker med forbrenningsmotorer i mars i år og har siden da utelukkende produsert elektrisk drevet materialehåndteringsutstyr. I tillegg tilbyr Jungheinrich miljøvennlige litiumiontrucker med POWERLiNE som er CO2-nøytrale frem til levering.

Jungheinrich vurderer allerede systematisk sine leverandører med hensyn til menneskerettigheter, miljø og etterlevelse av retningslinjer. For øyeblikket blir over 700 leverandører jevnlig undersøkt, noe som dekker 75 prosent av det globale innkjøpsvolumet. Selskapet har som mål å dekke 80 prosent innen 2025. Som prinsipp blir alle eksisterende og nye leverandører risikokategorisert etter økologiske, økonomiske og sosiale kriterier.

UN Global Compact er et globalt nettverk for bedrifter som ønsker å arbeide med samfunnsansvar og bidra til forsvarlig og bærekraftig bedriftspraksis.  I dag er UN Global Compact verdens største bedriftsinitiativ for bærekraft. UN Global Compact, FNs organisasjon for etbærekraftig næringsliv, har over 22 000 medlemmer i 165 land.

Kontakter

Jungheinrich har svaret på logistikkspørsmålene du måtte ha når det gjelder interne transport- og lagersystemer. I Norge har vi tilbudt produkter og tjenester rundt trucker siden 1969. På områdene gaffeltrucker, automatiske trucker, reoler, service og vedlikehold er vi blant de største i Europa. Med mer enn 18 000 ansatte og 40 salgs- og serviceorganisasjoner over hele verden, er vi et ledende selskap for dagens og morgendagens behov.

I Norge er vi cirka 145 ansatte, med hovedkontor på Alnabru i Oslo. I tillegg har vi kontorer i Trondheim, Bergen og Sandnes. Vi sikrer at kundene våre har de mest kostnadseffektive produktene, systemene og tjenestene som finnes på markedet. Uavhengig av bransje eller størrelse på bedrift.

Følg pressemeldinger fra Jungheinrich

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jungheinrich på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Jungheinrich

Jungheinrich starter produksjon i ny fabrikk i Chomutov, Tsjekkia16.6.2023 14:53:00 CEST | Pressemelding

Jungheinrich har startet produksjonen ved sin nye fabrikk i Chomutov, Tsjekkia. Etter en byggeperiode på rundt ti måneder rullet den første trucken, en elektrisk skyvemasttruck av typen ETV 216i, av produksjonsbåndet den 6. juni. Takket være det nye produksjonsstedet, som dekker et område på rundt 37 000 kvadratmeter, vil det bli skapt over 350 nye arbeidsplasser lokalt. Prosjektbudsjettet er på rundt 60 millioner euro.

Fikk nytt lager i havn på Svalbard på rekordtid4.5.2023 08:22:00 CEST | Pressemelding

Longyearbyen 2023: Lageret til Coop på Svalbard fikk en nødvendig oppgradering på rekordtid. Det tok totalt fire måneder fra tegninger ble presentert, til det oppgraderte lageret ble innviet en uke før tidsfristen. Prosessen startet med at Christian Simon, servicetekniker hos Jungheinrich, påpekte store avvik og mangler ved daværende reolsystem og mesaniner i Coop sitt lagerbygg på Svalbard. Avvikene på lageret ved kaia i Longyearbyen var alvorlige. Administrerende direktør hos Coop Svalbard SA, Ronny Strømnes og leder for lager og logistikk, Anna-Karin Lind innså at de måtte ta affære umiddelbart. Coop Svalbard har samarbeidet med Jungheinrich fra tidlig 2000-tall og Coop Norge har avtale med Jungheinrich Norge på trucker. Derfor var det naturlig å bruke totalleverandøren Jungheinrich også i det nye lagerprosjektet. Børge B. Hestdahl, prosjektleder i systemavdelingen til Jungheinrich, presenterte tegninger til nytt lager i starten av desember. Bestillingen besto av nye reoler med 1791