Nå kan du kalle den «Zero» igjen
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».
I 2018 lanserte Coca-Cola navnetillegget «uten sukker» på sin mest populære sukkerfrie variant.
– Frem til da het den «Coca-Cola Zero Sugar». Det er vel også dette folk flest har fortsatt å kalle den – og det er helt greit, smiler Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge.
Hun forklarer at navnebyttet den gangen var for å gjøre det tydelig at denne brusen, som navnet sier, er helt uten sukker og kalorier.
– På den tiden var mange «zero»-produkter i butikkene sukkerholdige, både drikker, yoghurter og andre matvarer. Folk syntes derfor det var uklart om produkter i «zero»-kategorien inneholdt noe, lite, eller var helt uten, sukker. Ved å endre navnet til det norske «Coca-Cola uten sukker» unngikk vi forvirring, det ble tydelig for alle at denne varianten er helt uten sukker og kalorier, fortsetter Haugen.
Nå er imidlertid situasjonen en annen:
– I løpet av disse fem årene har vi sett en kraftig vekst i markedet for sukkerfri brus, ikke minst for vår sukkerfrie variant som fikk enda bedre smak i 2021. Nå vet «alle» at vår brus er helt uten sukker. Derfor kan vi gå tilbake til dens opprinnelige navn, som den også er kjent under i alle andre markeder, sier Haugen.
Hun legger til at også Fanta og Sprite har navnetillegget «Zero Sugar» på sine sukkerfrie varianter, og at Coca-Cola – ved å identifisere sine sukkerfrie drikker med «Zero Sugar» på tvers av markeder og merkevarer – vil gjøre det tydeligere og enklere for folk å velge de sukkerfrie alternativene.
- Navneendringen skjer i løpet av høsten – emballasje og annet materiell vil byttes ut fortløpende.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
Nye Unity Arena får Coca-Cola på laget30.5.2024 08:31:23 CEST | Pressemelding
Nylig kom nyheten om at Telenor Arena skifter navn til Unity Arena, og eierne skilter utbyggingsplaner for flere milliarder. Nå går Coca-Cola Europacific Partners inn som første hovedpartner for Unity Arena. «De vil skape opplevelser verdt å minnes – det skal våre drikker være en del av», sier Jonas Olsson i CCEP.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom