Nå kan du kalle den «Zero» igjen
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».

I 2018 lanserte Coca-Cola navnetillegget «uten sukker» på sin mest populære sukkerfrie variant.
– Frem til da het den «Coca-Cola Zero Sugar». Det er vel også dette folk flest har fortsatt å kalle den – og det er helt greit, smiler Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge.
Hun forklarer at navnebyttet den gangen var for å gjøre det tydelig at denne brusen, som navnet sier, er helt uten sukker og kalorier.
– På den tiden var mange «zero»-produkter i butikkene sukkerholdige, både drikker, yoghurter og andre matvarer. Folk syntes derfor det var uklart om produkter i «zero»-kategorien inneholdt noe, lite, eller var helt uten, sukker. Ved å endre navnet til det norske «Coca-Cola uten sukker» unngikk vi forvirring, det ble tydelig for alle at denne varianten er helt uten sukker og kalorier, fortsetter Haugen.
Nå er imidlertid situasjonen en annen:
– I løpet av disse fem årene har vi sett en kraftig vekst i markedet for sukkerfri brus, ikke minst for vår sukkerfrie variant som fikk enda bedre smak i 2021. Nå vet «alle» at vår brus er helt uten sukker. Derfor kan vi gå tilbake til dens opprinnelige navn, som den også er kjent under i alle andre markeder, sier Haugen.
Hun legger til at også Fanta og Sprite har navnetillegget «Zero Sugar» på sine sukkerfrie varianter, og at Coca-Cola – ved å identifisere sine sukkerfrie drikker med «Zero Sugar» på tvers av markeder og merkevarer – vil gjøre det tydeligere og enklere for folk å velge de sukkerfrie alternativene.
- Navneendringen skjer i løpet av høsten – emballasje og annet materiell vil byttes ut fortløpende.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom