Nå kan du kalle den «Zero» igjen
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».

I 2018 lanserte Coca-Cola navnetillegget «uten sukker» på sin mest populære sukkerfrie variant.
– Frem til da het den «Coca-Cola Zero Sugar». Det er vel også dette folk flest har fortsatt å kalle den – og det er helt greit, smiler Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge.
Hun forklarer at navnebyttet den gangen var for å gjøre det tydelig at denne brusen, som navnet sier, er helt uten sukker og kalorier.
– På den tiden var mange «zero»-produkter i butikkene sukkerholdige, både drikker, yoghurter og andre matvarer. Folk syntes derfor det var uklart om produkter i «zero»-kategorien inneholdt noe, lite, eller var helt uten, sukker. Ved å endre navnet til det norske «Coca-Cola uten sukker» unngikk vi forvirring, det ble tydelig for alle at denne varianten er helt uten sukker og kalorier, fortsetter Haugen.
Nå er imidlertid situasjonen en annen:
– I løpet av disse fem årene har vi sett en kraftig vekst i markedet for sukkerfri brus, ikke minst for vår sukkerfrie variant som fikk enda bedre smak i 2021. Nå vet «alle» at vår brus er helt uten sukker. Derfor kan vi gå tilbake til dens opprinnelige navn, som den også er kjent under i alle andre markeder, sier Haugen.
Hun legger til at også Fanta og Sprite har navnetillegget «Zero Sugar» på sine sukkerfrie varianter, og at Coca-Cola – ved å identifisere sine sukkerfrie drikker med «Zero Sugar» på tvers av markeder og merkevarer – vil gjøre det tydeligere og enklere for folk å velge de sukkerfrie alternativene.
- Navneendringen skjer i løpet av høsten – emballasje og annet materiell vil byttes ut fortløpende.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom