Transportnæringen aksjonerer - bli med i lastebil og dekk saken

Oslofjordforbindelsen er den viktigste ruta som binder øst og vest sammen og strekker seg fra Oslofjordtunnelen og videre til E134 Dagslett - E18 (Spikkestad til Lier i Asker kommune).  Det er ikke så ofte transportnæringen bruker utestemmen, men nå er det på tide! Sammen med lokale næringsforeninger og Haukelivegen AS,arrangerer NLF 29. august om ettermiddagen en politisk markering med lastebilkonvoier.

NLF/Arkiv

Norges Lastebileier-Forbund (NLF) inviterer med seg pressen til å bli med på denne markeringen som vil ha med seg en rekke politikere, både lokalt og sentralt, samt næringslivet og representanter fra NLF.

Om dere ønsker det så vil en også kunne være med som passasjer i et av konvoivogntogene.

Planen er at dere blir minst 50-60 vogntog totalt med i de ulike konvoiene.

Konvoien går fra Lierstranda, østsiden av Oslofjordtunnelen og fra Vestfold. Målet med markeringen er å få politikerne til å få fart på prosjektene Oslofjordforbindelsen, Dagslett utbygging og døgnhvileplasser i området.

Begge konvoier møtes i Røyken Næringspark, hvor det vil bli enkel servering og appeller.

Konvoi fra øst:

Start hos Franzefoss på Vinterbro (Høyungsletta 7, 1407 Vinterbro). Oppmøte/rigging fra kl 16.00 . Avreise her ca 17.20 .

Konvoi fra vest:

Start hos NorCargo avd Drammen  (Nøstestranden, Lier Buskerud, 3400) Oppmøter/rigging fra kl 16.00 . Avreise her ca 17.45

Påmelding

Meldt fra til Pål Kårbø innen tirsdag kl 12.00 om du ønsker være passasjer og pass på å være der minst 15 min før avreise.

Vi arbeider med å få til god mediadekning på arrangementet i tillegg til at vi har leid inn to ulike droneteam

Om du vil være med på dette, ta kontakt med :
Pål Kårbø, daglig leder i E134 Haukelivegen AS
Mob: 934 29063 - Mail:  pk@134.no

Norges Lastebileier-Forbund sendte ut en pressemelding i forrige uke angående saken.

Her kan du lese den:

Har ventet på ny Oslofjordforbindelse i 23 år - nå har transportnæringen fått nok