BKLF

Forsterker samarbeidet innen restaurant- og matfag

Tre store organisasjoner innenfor restaurant- og matfag forsterker samarbeidet i en intensjonsavtale. Baker- og konditorbransjens Landsforening (BKLF), Norske Kokkers Landsforening (NKL) og Kost og Ernæringsforbundet (KEF) ønsker å samarbeide på tvers av organisasjonsgrensene om rekruttering til restaurant- og matfag generelt og til egne fag spesielt. Disse tre organisasjonene representerer i sum over 80% av de yrkesutdannede i Restaurant og Matfagets utdanningsløp.
Ansvarlige for avtalen og for at denne gjennomføres er (fra venstre) direktør i BKLF, Gunnar Bakke, daglig leder Norske Kokkers Landsforening, Espen A. Wasenius, leder i Kost og Ernæringforbundet, Arnt R. Steffensen. Foto: Kjøkkenskriveren.

BKLF, NKL og KEF har dermed en intensjon om et bredere samarbeid på tvers av organisasjonsgrensene med tanke på økt rekruttering til restaurant- og matfag generelt og til egne fag spesielt. Dette for å ta en sterkere strategisk posisjon rundt rekruttering og utdanningsløpet i utdanningsprogrammet for restaurant- og matfag.

Partene har lik interesse av å videreutvikle eksisterende rekrutteringsaktiviteter, som kan bidra til økt rekruttering til mat- og måltidsbransjen. Partene i denne avtale ønsker å søke felles økonomisk støtte til rekrutteringsaktiviteter.

Konkurranser i de respektive fagene har i flere tiår skapt mye oppmerksomhet rundt kokke-, baker- og konditorfaget. Partene skal være pådrivere og gode ambassadører for nasjonale konkurranser i sine respektive fag, og om mulig samarbeide om å arrangere nasjonale konkurranser i felleskap.

For ytterligere informasjon, kontakt de respektive organisasjonenes ledere:

BKLF: Gunnar Bakke gb@nhomd.no / 970 19 591

NKL: Espen Wasenius espen@nkl.no / 957 74 569

KEF: Arnt Steffensen arnt@matomsorg.no / 415 55 414

Bilder

Om BKLF

BKLF
Middelthuns gate 27

Baker- og konditorbransjens Landsforening (BKLF) er en bransjeforening for bakeri og konditori i Norge. Organisasjonen har i over 120 år vært en pådriver for å fremme baker- og konditorfaget og virksomhetenes interesse. Både bedriftsmedlemmer og personlige medlemmer med svennebrev kan være medlem av organisasjonen.

Følg pressemeldinger fra BKLF

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BKLF på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra BKLF