ELKO Smart-enhetene offisielt kompatible med Homey

ELKO har overtatt eierskap av den offisielle ELKO Smart-appen i Homey App Store, som enda et skritt i retning av åpenhet for smarthusentusiaster.

Støtter enda flere Zigbee smartenheter

Lanseringen av ELKO Smart-appen i Homey App Store er et positivt skritt for smarthusentusiaster, da det gir dem muligheten til å integrere enda flere Zigbee-enheter fra ELKO Smart i sine smarthussystemer.

– Vi er glade og stolte over denne nye utgivelsen. Bruk av Elko Smart-enheter med Homey har vært en fordel for fellesskapet, og ved å gi dem en offisiell kompatibilitet utvider vi mulighetene for flere funksjoner, flere produkter og mer åpenhet med ELKO Smart løsninger gjennom hele Homey-tilbudet, forteller Nicolas Balzer, Strategic Business Manager for ELKO Smart.

ELKO Smart-appen i Homey App Store er basert på det gode arbeidet som ble gjort med den uoffisielle community-appen og tilbakemeldingene fra brukerne. Med lanseringen ønsker ELKO å gi Homey-brukerne muligheten til å dra nytte av enda flere smartenheter fra ELKO i Homey.

Derfor har den nye offisielle appen støtte for enda flere Zigbee-enheter, inkludert noen av ELKO sine nyeste lanseringer og noen av de mest populære produktene:

• Lysbrytere og dimmere
  • Varmestyring og varmeforbruksovervåking
  • Røykvarsling
  • Stikkontaktstyring og forbruksovervåking,
  • Dør-/vindus-, bevegelses-, luftkvalitets- og lekkasjedeteksjon
  • Styring av solskjermer

Nå kan man kombinere enda flere ELKO Smart produkter med andre smartløsninger, inkludert Sonos, Philips Hue og mange andre merker, for å skape et komplett Homey smarthjem med fokus på komfort, energieffektivitet og sikkerhet.

Tilgjengelig for enda flere brukere

Ved å lage en offisiell app får enda flere Homey-brukere tilgang til den. I motsetning til community-apper som er begrenset til Homey Pro-brukere, fungerer den offisielle ELKO Smart-appen for både Homey- og Homey Pro-tilbud.

– For ELKO er dette et viktig skritt i retning av vår visjon om å være den rette leverandøren av en kvalitativ og veldesignet smarthusløsning, både for teknologientusiaster og brukere som ønsker et enkelt og bekymringsfritt smarthus, avslutter Balzer.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Christoffer Borgersen Strand, produktsjef for ELKO Smart.

Telefon: +47 976 15 173 | E-post: christoffer.borgersenstrand@elko.no

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Christoffer Borgersen Strand, produktsjef for ELKO Smart.
Telefon: +47 976 15 173 | E-post: christoffer.borgersenstrand@elko.no

Sandstuveien 68

67 79 39 00https://www.elko.no/

ELKO er Norges fremste leverandør av elektromateriell. Vi har levert stikkontakter, lysbrytere og annet elektromateriell til det nordiske markedet i snart 80 år. Produkter fra ELKO kan du finne i de aller fleste norske hjem, installert av dyktige elektrikere, og derfor sier vi at «du har kjent oss hele livet». ELKO står for høy kvalitet og holdbarhet, samtidig som vi tilbyr innovative produkter med moderne design og funksjonalitet som er tilpasset våre kunders hverdag - og morgendag.

www.elko.no Facebook | YouTube | LinkedIn