Mesta i partnerskap med Harveland

Mesta og Harveland inngår gjensidig samarbeid om arbeidsoppdrag innen drift og vedlikehold av vei og veianlegg.

Det er særlig innen asfaltering og gravearbeid de to bedriftene nå innleder et særlig og gjensidig samarbeid. Mesta har ulike forretningsområder og virksomhet over hele landet. En av Mestas kontrakter i Rogaland, Dalane-kontrakten, går ut 31. august.

- Vi ønsker å opprettholde aktiviteten her, både for å beholde kompetansen og de gode folkene vi har. Samtidig kan vi utvide oppdragene og gi tilbud i et voksende privat marked, sier Tor Reidar Tandrevoll, prosjektleder i Mesta. Mesta beholder derfor anleggsavdelingen og flytter inn i ny rigg på Tengs i Egersund i august- september. Samarbeidet innebærer også kontorfellesskap på Kverneland.

Utfyller hverandre
- Vi har lang erfaring med godt samarbeid gi utfyller hverandre godt og vi passer gode sammen.
Samarbeidet betyr at vi kan tilby større jobber og ekstra bistand til offentlige og private kunder, sier Tor Harveland i Harveland AS. Han er fornøyd med avtalen som gir begge muligheter til å vokse i markedet.

For Mesta vil det være særlig aktuelt å ta på seg graveoppdrag, mens for Harveland vil det være særlig aktuelt å ta på seg asfaltfresing og asfaltering.

Ledende kompetanse

Harveland har sin virksomhet i Rogaland, primært Sør-Rogaland (sør for Boknafjorden). Harvelands virksomhet omfatter entreprenør- og transporttjenester, med særlig kompetanse og kapasitet innen asfaltfresing og asfaltering.

Mesta er landets ledende entreprenør av drift og vedlikehold av vei, som betyr bred kunnskap. Mesta har kapasitet og kompetanse innen drift og vedlikehold av vei, fjellsikring, bru- og kaivedlikehold, bane, tunell og andre vanlige entreprenørtjenester som f.eks. graving.

Ser fram til samarbeidet

Tor Reidar Tandrevoll har jobbet i Mesta siden 2017 og vært prosjektleder siden 2021 i Dalane-kontrakten.  Han vil være ansvarlig for aktiviteten som Mesta tilbyr i sør-Rogaland.
- Jeg vil på vegne av Mesta takke kunder, underentreprenører og leverandører for bra samarbeid og ser frem til videre samarbeid i sør-Rogaland, sier Tandrevold.

Kontakt i Harveland: Tor Harveland  917 50 790
Kontakt i Mesta: Tor Reidar Tandrevold 957 77 507

Om oss

Mestas samfunnsoppdrag er enormt viktig: vi skal sørge for at du kommer deg trygt frem – hver dag. Dette er et ansvar vi tar på største alvor.