450 gamere søker jobb i Eidsiva-konsernet

En spennende nysatsing skal gi dimensjon til konsernets innovative tilnærming. Ikke mindre enn 450 gamere har søkt jobb i Eidsiva, i initiativet som er en del av konsernets visjon om å være en drivkraft for nye muligheter og skape vekst.

Gamere har lenge blitt anerkjent for deres enestående ferdigheter innen strategisk tenkning, problemløsning og teamarbeid. Med denne satsingen skal Eidsiva ta i bruk disse talentene, og integrere dem i ulike deler av organisasjonen, hvor de vil bidra til å drive frem innovasjon og bane vei for nye muligheter.

-Vi er begeistret over den enorme interessen og engasjementet fra gamere som ønsker å bli en del av Eidsiva.  Vi tror sterkt på at deres unike ferdigheter og perspektiver kan tilføre betydelig verdi til vår virksomhet. Dette er et spennende skritt fremover for Eidsiva og vår evne til å omfavne endring og utvikling, uttaler Margareta Willman, leder for Samfunn i Eidsiva.

-Med denne satsingen setter Eidsiva standarden for mangfoldig talentutvikling i vår bransje. Omfavnelsen av nye perspektiver og ferdigheter styrker konsernets posisjon som en innovativ og progressiv aktør samtidig som de gir gamere muligheten til å utforske nye karrieremuligheter utenfor spillverdenen, sier Jon Andreas Pretorius, Konserndirektør Digitalisering og Teknologi.

Level 1 av prosjektet er fullført. I level 2 skal alle søkerne vurderes. I prosessen blir kandidatene vurdert på individuelle talenter og behov i forskjellige avdelinger i konsernet.

Eidsiva er Norges største regionale energi- og infrastrukturselskap, med virksomhet i Innlandet, Oslo og Viken.  Eidsiva-konsernet leverer samfunnskritisk infrastruktur som strøm, telekommunikasjon og varme, og har totalt 1 253 medarbeidere innen nett, bredbånd og bioenergi.
Selskapet eies av Hafslund Eco AS, Innlandet Energi Holding AS og Åmot kommune.