7-Eleven Norge lanserer nytt konsept

- Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway (RCN).
7-Eleven Norge inngår samarbeid med donut-aktør Talormade
Talormade er utviklet av den australske entreprenøren Talor Browne og har per i dag fire cafeer i Oslo-området. De produserer dagsferske donuts fra bunnen som leveres til kjedens cafeer hver morgen fra deres bakeri i Sagene.
Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i RCN, er stolt over å kunne meddele at 7-Eleven Storgata vil bli et fast stopp på Talormade sin daglige morgenleveranse.
- Lokale hardtarbeidende merkevarer fortjener å bli løftet og vi ser på dette som en fantastisk mulighet for begge parter, sier Hjortdahl.
Samarbeidet medfører at 7-Eleven og Talormade sine trofaste kunder vil kunne få tak i de populære produktene døgnet rundt i Oslo.
Fokus på bærekraft
Bærekraft har også vært et viktig satseområde i utviklingen av 7-Eleven sitt nye konsept. Ved hjelp av enkle grep skal butikken redde mat som vanligvis hadde endt opp som svinn, ved å gi dem nytt liv.
Butikken inngår også et samarbeid med kaffeprosjeket Lykke Kaffegårdar som eier kaffegårder sammen med lokale bønder i Peru, Brazil, El Salvador og Uganda. Samarbeidet er en utvidelse av eksisterende samarbeid med PBX og 7-Eleven Sverige.
En viktig del av Lykke sin forretningsmodell er at kaffen sendes direkte fra gårdene uten mellomledd og brennes lokalt der den konsumeres.
- Planeten trenger ikke flere betongfabrikker, når det allerede er overkapasitet i flertallet av verdens kaffebrennerier. Vi benytter oss av overkapasiteten til å spre vårt bærekraftige prosjekt, og er allerede i dialog med lokale brennerier i Norge som har vist interesse for å endre kaffebransjen til det bedre, sier Johan Damgaard, CEO i Lykke Kaffegårdar.
Butikken i Storgata vil også tilby næringsrike salater fra Palett, og dermed oppgradere sitt tilbud på sunne «on the go»-produkter. Palett er blant annet utviklet av influencer og ernæringsrådgiver Emilie Nereng, og har som visjon å inspirere folk til å ta bedre matvalg – både for kroppen og planeten.
- Vi vet at å finne sunn og næringsrik mat på farta er et reelt problem for mange, og derfor er vi utrolig glade for at 7-Eleven Storgata har valgt å ta Palett inn i sitt sortiment, sier Vigdis Bonvik, markedssjef i Palett.
7-Eleven Storgata åpner dørene for eksisterende og nye kunder lørdag 24. juni kl. 09.00.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder






Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway er først ut med ny ubemannet butikkteknologi i Norge: - En stor forretningsmulighet13.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Reitan Convenience Norway lanserer deres første ubemannede butikkonsept, som en utvidelse av merkevaren og baguette-spesialisten Northland. Nå kan reisende på Oslo Lufthavn få tak i ferske bakervarer, smakfulle baguetter, økologisk kaffe og mer, gjennom et innovativt vendingkonsept drevet av en AI-basert Smart Cabinet-teknologi.
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven er kåret11.2.2025 11:02:49 CET | Pressemelding
Nazli Rostamkhani, Abbas Esrafilzadeh og Ole Martin Jørgensen er kåret til Årets kjøpmann for 7-Eleven og Narvesen. Kåringen tok plass under Reitan Convenience Norway sitt årlige Riksmøte mandag 10. februar, hvor selskapets kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører var samlet.
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom