7-Eleven Norge lanserer nytt konsept
- Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway (RCN).
7-Eleven Norge inngår samarbeid med donut-aktør Talormade
Talormade er utviklet av den australske entreprenøren Talor Browne og har per i dag fire cafeer i Oslo-området. De produserer dagsferske donuts fra bunnen som leveres til kjedens cafeer hver morgen fra deres bakeri i Sagene.
Ingebjørg Hjortdahl, markedsdirektør i RCN, er stolt over å kunne meddele at 7-Eleven Storgata vil bli et fast stopp på Talormade sin daglige morgenleveranse.
- Lokale hardtarbeidende merkevarer fortjener å bli løftet og vi ser på dette som en fantastisk mulighet for begge parter, sier Hjortdahl.
Samarbeidet medfører at 7-Eleven og Talormade sine trofaste kunder vil kunne få tak i de populære produktene døgnet rundt i Oslo.
Fokus på bærekraft
Bærekraft har også vært et viktig satseområde i utviklingen av 7-Eleven sitt nye konsept. Ved hjelp av enkle grep skal butikken redde mat som vanligvis hadde endt opp som svinn, ved å gi dem nytt liv.
Butikken inngår også et samarbeid med kaffeprosjeket Lykke Kaffegårdar som eier kaffegårder sammen med lokale bønder i Peru, Brazil, El Salvador og Uganda. Samarbeidet er en utvidelse av eksisterende samarbeid med PBX og 7-Eleven Sverige.
En viktig del av Lykke sin forretningsmodell er at kaffen sendes direkte fra gårdene uten mellomledd og brennes lokalt der den konsumeres.
- Planeten trenger ikke flere betongfabrikker, når det allerede er overkapasitet i flertallet av verdens kaffebrennerier. Vi benytter oss av overkapasiteten til å spre vårt bærekraftige prosjekt, og er allerede i dialog med lokale brennerier i Norge som har vist interesse for å endre kaffebransjen til det bedre, sier Johan Damgaard, CEO i Lykke Kaffegårdar.
Butikken i Storgata vil også tilby næringsrike salater fra Palett, og dermed oppgradere sitt tilbud på sunne «on the go»-produkter. Palett er blant annet utviklet av influencer og ernæringsrådgiver Emilie Nereng, og har som visjon å inspirere folk til å ta bedre matvalg – både for kroppen og planeten.
- Vi vet at å finne sunn og næringsrik mat på farta er et reelt problem for mange, og derfor er vi utrolig glade for at 7-Eleven Storgata har valgt å ta Palett inn i sitt sortiment, sier Vigdis Bonvik, markedssjef i Palett.
7-Eleven Storgata åpner dørene for eksisterende og nye kunder lørdag 24. juni kl. 09.00.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistKommunikasjonsrådgiver/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom