REMA 1000-kunden får priskutt på 250 varer
![](/data/images/00211/0a5ca225-56d0-47c2-a69c-907c8f1e0bbc-w_720.jpg)
Priskuttet på 250 varer er ikke en kampanje, eller et markedsføringsstunt. Det er et resultat av – og et bevis på – REMA 1000s forretningsmodell som vi ikke har viket fra siden vi introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte til kundene våre i form av lavere utsalgspriser. Denne filosofien, sammen med en sterk kostnadsbevissthet i alle ledd og store volum, gjør at REMA 1000 har og alltid skal ha de laveste prisene ut til kundene.
Når prisene til REMA 1000 går ned, kommer det kunden til gode
-Høy inflasjon og prisvekst i hele samfunnet har det siste året satt et naturlig søkelys på prisene på dagligvarer. Som kjent har prisene fra leverandører av dagligvarer økt mer enn normalt, som igjen har påvirket prisene i butikken. Dagligvarer er noe vi alle er avhengige av i hverdagen, og som vi ikke kan velge bort når prisene stiger. I en slik tid er det ekstra godt å sende priskuttet rett til våre kunder på over 250 varer, forteller Kategori- og innkjøpsdirektør Line Aarnes.
REMA 1000 har nå kuttet prisene på over 250 varer. Noen av dem fordi prisen på råvaren har gått ned, produksjonskostnadene er redusert, eller rett og slett fordi vi skal ha de laveste prisene. Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,1% til 25%, og i tråd med vår filosofi og våre verdier skal alle priskuttene komme kundene til gode. Kunden er vår øverste sjef, og vi vil alltid gjøre alt vi kan for at hen skal få markedets laveste priser.
Vi ønsker å være så åpne og transparente som mulig og gjøre det enkelt for våre kunder å orientere seg. Listen over hvilke varer som nå har fått priskutt har vi derfor publisert på rema.no.
Nøkkelord
Kontakter
Hege RognlienLeder kommunikasjon REMA 1000
Tel:800 31 015hege.rognlien@rema.noBilder
Lenker
Om REMA 1000
REMA 1000 Norge AS ble etablert i 1979, og består i dag av 11 regionskontorer, seks distribunaler, og et servicekontor i Oslo. REMA 1000 tilbyr kunder over hele landet et godt utvalg dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. REMA 1000 bruker franchise som organisasjonsform. Det betyr at alle som driver en REMA 1000-butikk, er selvstendig næringsdrivende med egne ansatte.
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000 har aldri solgt mer grillmat5.7.2024 13:47:58 CEST | Pressemelding
Nå er ferien i gang for mange og med den øker også lysten på grillmat. Det synes også i hva vi velger på å putte i handlekurven. Den klassiske burgeren det mest solgte produktet i kjøttkategorien og blant fiskeproduktene er laksefilet en soleklar favoritt.
REMA 1000 bygger Norges største solcelleanlegg4.7.2024 09:39:24 CEST | Pressemelding
På et gigantisk tak like stort som 7 fotballbaner bygger REMA 1000 Norges største solcelleanlegg.
Fire av ti foreldre vil ha variasjon på grillen: Barna trenger ikke alltid spise pølser17.6.2024 08:43:31 CEST | Pressemelding
Pølser på grillen er både godt, enkelt og populært. Men selv for de minste er det greit med litt variasjon. Ifølge en fersk undersøkelse ønsker fire av ti foreldre at barna deres skal spise noe annet enn pølser når grillen tennes.
Nå starter elektrifiseringen av tungtransporten i nord14.6.2024 09:25:07 CEST | Pressemelding
REMA Distribusjon AS ruller ut de første el-lastebilene samt bidrar til et bedre ladenettverk for elektrisk tungtransport i nord sammen med Uno-X.
Nordmenn velger sunt brød!11.6.2024 09:57:47 CEST | Pressemelding
I en fersk spørreundersøkelse gjennomført av Opinion for REMA 1000, kommer det frem at en klar majoritet av nordmenn mener at brød er sunt. Når det kommer til valget mellom sunnhet og smak, svarer flere at sunnhet er viktigst.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom