Atea får topprangering innen bærekraft - for fjerde år på rad

For fjerde år på rad har Atea ASA blitt tildelt den høyeste vurderingen i miljømessig og sosial ytelse av EcoVadis, en rangering på platinumnivå blant de 1 % beste av mer enn 100.000 globale selskaper vurdert.

– Vi er utrolig stolte over denne anerkjennelsen fra EcoVadis. Bærekraft er en del av kjernen i Ateas misjon, og å bygge Norge og fremtiden med IT. Denne anerkjennelsen gir oss motivasjon til å arbeide videre for å skape en meningsfull, positiv, og varig endring i IT-bransjen, sier Elisabeth Nissen Eide, bærekraftsjef i Atea Norge.

EcoVadis er en global organisasjon som hvert år evaluerer virksomheter på tvers av 200 bransjer og over 160 land innen bærekraft og samfunnsansvar. Som en del av EcoVadis’ bærekraftsvurdering, så de på Ateas bærekraftytelse på flere områder: miljø, etikk, bærekraftige anskaffelser, samt arbeidskraft og menneskerettigheter.

Om Ateas bærekraftsarbeid

Atea er et ledende IT-selskap i Norden og Baltikum med mer enn 7000 medarbeidere. I Norge er vi rundt 1650 medarbeidere fordelt på 22 kontorer fra Alta i Nord til Kristiansand i Sør.