Voksenåsen

Fremtidsstrateg blir nytt styremedlem i Voksenåsen AS

På generalforsamlingen i Voksenåsen AS 22. mai ble Johanna Danielsson valgt inn som nytt styremedlem, mens styreleder Lena Ek og styremedlemmene Knut Storberget, Anna Sjöström Douagi, Espen Daae, Jan Gulliksen, Niels Righolt, Lubna Jaffery ble gjenvalgt.
Johanna Danielsson. Foto: Kairos Future

Johanna Danielsson er fremtidsstrateg og administrerende direktør i strategi- og analyseselskapet Kairos Future. Hun har mer enn 20 års internasjonal erfaring innen forskning og rådgivning, en mastergrad fra Universitetet i Kiel og er sertifisert ledelseskonsulent. Johanna er medlem av World Tourism Organization (UNWTO) Panel of Tourism Experts, det europeiske forskningsnettverket Tourist Research Center (TRC) og det vitenskapelige rådet til det tyske forskningsinstituttet N.I.T.

– Jag tackar för förtroendet att få ta aktiv del i styrelsearbetet på en så värdefull institution som Voksenåsen. Det är en fantastiskt fin anläggning med en uppgift utöver det vanliga – en mötesplats för meningsfullt utbyte och vårdande av relationer mellan två grannländer. I det rådande omvärldsläget är detta viktigare än på länge. Ser fram emot samarbetet i styrelsen och med Voksenåsens fina team, sier Johanna Danielsson.

Johanna Danielsson. Foto: Kairos Future

Om Voksenåsen

Voksenåsen
Ullveien 4

+47 22 81 15 00https://voksenaasen.no/

Om Voksenåsen

Voksenåsen er Norges nasjonalgave til Sverige som takk for den humanitære hjelpen under andre verdenskrig. Et kultursenter for svensk-norsk samarbeid og et hotell med unike muligheter for mellommenneskelige møter. Et modernistisk kulturminne midt i naturen, ovenfor Holmenkollen med panoramautsikt over Oslo.

Voksenåsen eies av Den svenske stat gjennom Kulturdepartementet og Statens fastighetsverk.

Følg pressemeldinger fra Voksenåsen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Voksenåsen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Voksenåsen

Den svenske regjeringen vedtok 16. mars å styrke vilkårene for Hågkomstresor for svenske skoleklasser, til minneplasser for Holocaust i Norge.3.4.2023 14:46:40 CEST | Pressemelding

Den svenske regjeringen har besluttet å bevilge midler til å gjennomføre og fremme Hågkomstresor for svenske skoleklasser til minneplasser for Holocaust. Hågkomstresor og pedagogiske innsatser knyttet til disse gjennomføres av den svenske komiteen mot antisemittisme, Voksenåsen Kultursenter og Forum för levande historie. Voksenåsen driver arbeidet med Hågkomstresor for svenske skoleklasser til minneplasser for Holocaust i Norge. Midler til Voksenåsen gjør at flere skoleelever og skoleansatte kan ta del av pedagogisk innsats og besøke minneplasser for Holocaust i Norge. Hågkomstresor til Norge er reiser til autentiske minneplasser for nazismens ofre i Norge, først og fremst i Oslo. Formålet med reisene er å reflektere over demokrati, toleranse og personlig ansvar, samt å sette disse utfordringene i en moderne kontekst – med utgangspunkt i historien. Reisene er utviklet av Voksenåsen Kultursenter og Forum for levende historie som et ledd i et statlig oppdrag for å systematisere og tilret