Coca-Cola sine brusbokser blir norske
Bildet, fra venstre: Produksjonssjef Laetitia Fauconnot, Ordfører i Lørenskog, Ragnhild Bergheim, Næringsminister Jan Christian Vestre (Ap) og Stortingsrepresentant Sverre Myrli (Ap)
Coca-Cola Europacific Partners Norge (CCEPN) besluttet i 2021 å investere 25 millioner euro i en egen, norsk produksjonslinje for brusbokser. Nå er den åpnet, av næringsminister Jan Christian Vestre (Ap), i selskapets fabrikk på Lørenskog.
Heretter vil CCEPN produsere norske brusbokser – med ikoniske merkevarer som Coca-Cola, Fanta, Sprite og Urge – på sitt anlegg i Lørenskog. På samme måte som de allerede produserer norske brusflasker, av 100 % resirkulert plast, med de samme merkevarene.
– Dette er en gledens dag. Coca-Cola øker nå produksjonen i Norge, og tar nye steg for bærekraftig og høyteknologisk produksjon. I tillegg fører det til at de ansetter flere flinke fagarbeidere, og øker konkurransekraften. Det er musikk i mine ører, sa næringsministeren da han onsdag åpnet den nye linjen.
– Frem til nå har bokser for det norske markedet stort sett vært produsert i Sverige, men heretter vil 80 prosent av totalvolumet bli produsert i Norge. For oss er dette en investering i norsk produksjon og tilstedeværelse, samtidig som vi sørger for flere høykompetansearbeidsplasser på Lørenskog, sier Carl Lescroart, Country Director for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Han legger til at dette er selskapets største satsing siden de i 2021 lanserte 100 % resirkulert plast i alle flaskene de produserer i Norge; et grep som sørget for en årlig reduksjon i bruken av ny plast med 4 300 tonn, og i klimautslippene fra flaskeproduksjonen med opptil 70 %.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Europacific Partners Norge
Produksjon, distribusjon og salg
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom