Coca-Cola sine brusbokser blir norske

Bildet, fra venstre: Produksjonssjef Laetitia Fauconnot, Ordfører i Lørenskog, Ragnhild Bergheim, Næringsminister Jan Christian Vestre (Ap) og Stortingsrepresentant Sverre Myrli (Ap)
Coca-Cola Europacific Partners Norge (CCEPN) besluttet i 2021 å investere 25 millioner euro i en egen, norsk produksjonslinje for brusbokser. Nå er den åpnet, av næringsminister Jan Christian Vestre (Ap), i selskapets fabrikk på Lørenskog.
Heretter vil CCEPN produsere norske brusbokser – med ikoniske merkevarer som Coca-Cola, Fanta, Sprite og Urge – på sitt anlegg i Lørenskog. På samme måte som de allerede produserer norske brusflasker, av 100 % resirkulert plast, med de samme merkevarene.
– Dette er en gledens dag. Coca-Cola øker nå produksjonen i Norge, og tar nye steg for bærekraftig og høyteknologisk produksjon. I tillegg fører det til at de ansetter flere flinke fagarbeidere, og øker konkurransekraften. Det er musikk i mine ører, sa næringsministeren da han onsdag åpnet den nye linjen.
– Frem til nå har bokser for det norske markedet stort sett vært produsert i Sverige, men heretter vil 80 prosent av totalvolumet bli produsert i Norge. For oss er dette en investering i norsk produksjon og tilstedeværelse, samtidig som vi sørger for flere høykompetansearbeidsplasser på Lørenskog, sier Carl Lescroart, Country Director for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Han legger til at dette er selskapets største satsing siden de i 2021 lanserte 100 % resirkulert plast i alle flaskene de produserer i Norge; et grep som sørget for en årlig reduksjon i bruken av ny plast med 4 300 tonn, og i klimautslippene fra flaskeproduksjonen med opptil 70 %.
Nøkkelord
Kontakter
Per HynneKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Europacific Partners Norge
Produksjon, distribusjon og salg
Bilder

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom