Krogh Optikk og Fretex med secondhand solbrillekolleksjon

Brukte solbriller fra Dior, Chanel, Marc Jacobs, Oliver Peoples, Saint Laurent er klare for en ny sommer!
I verkstedet til Arvid Krogh

Brukte solbriller blir renset, reparert og får nye solbrilleglass

- Hvert år samler butikkene våre inn tusenvis av brukte briller fra våre kunder. De aller beste modellene blir plukket ut og nøye gjennomgått av våre spesialister. Brillene blir renset, reparert, justert og pusset før vi setter inn nye solbrilleglass fra Essilux." - Arvid Krogh, optiker i Krogh Optikk

Krogh Optikk har en lang historie med Frelsesarmeen, som startet med innsamling av briller til veldedighetsprosjekter. I senere år har de samarbeidet med Slumstasjonen til Frelsesarmeen, hvor deres gjester regelmessig kommer til en kostnadsfri og meget grundig synsundersøkelse. De som trenger briller, får det. I 2020 ble samarbeidet utvidet til Fretex med første kolleksjon av secondhand solbriller.

Vi i Fretex er veldig glade for at dette samarbeidet nærmest har blitt en tradisjon, og at vi nok en gang har fått en donasjon fra Krogh Optikk. Det gir ikke bare våre kunder muligheten til å sikre seg solbriller av svært høy kvalitet - det gir også inntekt til Frelsesarmeens sosiale arbeid.

I forbindelse med den kolleksjonen som slippes nå i mai, var vi og besøkte Arvid Krogh, femte generasjons optiker i Krogh Optikk, i hans verksted. Der fikk vi se og lære mer om prosessen bak restaurering og oppussing av briller til kule solbriller av høy kvalitet.

Kolleksjonen slippes 25. mai kl. 12

Årets solbrillekolleksjon består av rundt 30 forskjellige solbriller, fra noen av verdens største motehus samt mindre nisjemerker. Det er en kombinasjon av briller og solbriller fra 90-tallet, 2000-tallet og andre litt nyere varianter. Noen av årets skatter kommer fra: Dior, Chanel, Marc Jacobs, Oliver Peoples, Saint Laurent for å nevne noen.

I verkstedet til Arvid Krogh
Øverst fra venstre: Christian Dior, Chanel, Prada, Chanel, Tom Ford og Chanel