Liten skilnad mellom skriving på papir kontra digitalt i byrjaropplæringa
Tal frå utdanningsdirektoratet viser at heile 80 prosent av landets skular leverer ut eigne digitale verktøy til alle elevar på 1. og 2. trinn. Det gjer at mange nyttar nettbrett og Chromebookar i den tidlege skriveopplæringa i første klasse. Samtidig har me lite kunnskap om born i byrjaropplæringa lærer best av å skriva på papir eller digitalt.
Stipendiat Eivor Finset Spilling som har forska på skriveutviklinga til førsteklassingar. Prosjektet ser på om elevane si utvikling i å skriva forteljingar blir påverka om ein skriv digitalt eller skriv for hand.
- Per i dag finst det lite forsking som kan hjelpa oss å avgjera om born bør skriva for hand eller på tastatur når dei lærer å skriva, seier Eivor Finset Spilling.
Ikkje vesentlege forskjellar
Førsteklassingar frå 18 skular deltok i undersøkinga til Spilling, der nokon lærte tekstkomposisjon berre på papir, nokon berre på tastatur og ei siste gruppe som skreiv både på papir og digitalt.
Elevane som lærte å skrive for hand og elevane som lærte å skrive på nettbrett, viste i hovudsak lik utvikling av forteljekompetansen sin gjennom det første skuleåret. Dei elevane som skreiv på nettbrett, hadde betre nøyaktigheit på staving, mellomromsbruk og teiknsetting enn dei som skreiv for hand, men samtidig viste dei liten eller inga utvikling av desse teksttrekka gjennom skuleåret. Elevar som skreiv for hand, hadde ei større utvikling av desse trekka gjennom året. Spilling samanlikna også forteljingane som elevane som fekk kombinert handskrifts- og digital opplæring, produserte for hand og på tastatur, og ho fann ingen skilnader i kvalitet eller lengde. For elevar med svake lese- og skriveferdigheiter frå start, viste det seg ikkje å vera nokre fordelar å komponere teksten enten på papir eller digitalt.
Før ein gjer klare anbefalingar om skriving på papir eller skriving digitalt, bør framtidig forsking undersøka vidare korleis dei to skrivemåtane kan påverka kvarandre i byrjaropplæringa, i tillegg til å sjå vidare på om ein blir påverka når ein går frå å læra å skriva på nettbrett over til å seinare læra å skriva for hand, og motsett.
Nøkkelord
Kontakter
Eivor Finset Spilling
Doktorgradsstipendiat, UiS
eivor.finset.spilling@hivolda.no
Tlf 906 63 436
Bilder
Lenker
Om Universitetet i Stavanger (UiS)
Senter for leseopplæring og leseforsking er eit nasjonalt forskingssenter med primæroppgåve å bidra til økt kvalitet i leseopplæring.
Prosjektet DigiHand er eit samarbeidsprosjekt mellom Lesesenteret og Høgskulen i Volda. Prosjektet forsker for å få meir kunnskap om skriftutvikling i ein digital skulekvardag.
Heile doktorgradsavhandlinga blir publisert i sin heilheit etter avholdt disputas.
Følg pressemeldinger fra Universitetet i Stavanger (UiS)
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universitetet i Stavanger (UiS) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universitetet i Stavanger (UiS)
Digitalt bibliotek med barnebøker blir tilgjengelig for alle20.11.2024 15:39:48 CET | Pressemelding
Forskningsprosjektet «Sprell» ved Universitetet i Stavanger er nå ferdigstilt. Et resultat av prosjektet er at flere av bøkene som er utprøvd digitalt, nå kan benyttes fritt.
Steffens-forelesningen 2024: – Kampen for dyrevern er også kampen for menneskenes verdighet14.11.2024 14:29:08 CET | Pressemelding
Gjennom å utnytte dyr, og gjøre dem usynlige ved å ikke ta deres lidelse inn over oss, mister vi noe av vår menneskelighet. Det mener filosof Alice Crary som 21. november holder årets Steffens-forelesning «All justice is animal justice» ved Universitetet i Stavanger.
Nå skal lesegleden opp i SFO!31.10.2024 08:45:58 CET | Pressemelding
Gjennom lesesatsingen Tid for lesing lanserer Nasjonalt lesesenter, UiS nå en unik satsing mot SFO og AKS. Materiellet retter seg mot barn og SFO-ansatte, og vil inspirere til lek, leseglede og inkludering.
Skal forske på hva som hemmer og fremmer selvregulering blant førsteklassinger3.10.2024 15:18:07 CEST | Pressemelding
Forskningsprosjektet «SELFICON– Self-regulation in Context» skal undersøke kontekstuelle faktorer som påvirker førsteklassingers selvregulering. Nå har prosjektet fått 12 millioner kroner fra Norges forskningsråd.
Setter elevers leseferdigheter på dagsorden for skoleledere i Nord-Norge3.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
Dersom norske skoler skal lykkes med å igjen få opp leseferdighetene til barn og unge, er det et felles krafttak som skal til. Nå reiser Nasjonalt lesesenter på turné i Nord-Norge for å nå ut til skoleledere og skolesjefer i landsdelen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom