Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Fanta tester nordmenns smaksløker

Del
Det begynner å bli en tradisjon: For fjerde år på rad slipper Fanta tre nye, sukkerfrie smaker, uten å fortelle hva de er. Gjennom emneknaggen #WhatTheFanta oppfordres folk til å gjette seg frem til hva de lilla nyhetene faktisk smaker.

Fanta lanserer nå en limited edition med tre sukkerfrie, syrlige – og lilla – nyheter, som blir tilgjengelige i norske butikker fra midten av april. Lanseringen er fjerde utgave av #WhatTheFanta, kampanjen der Fanta ber nordmenn om selv å gjette seg frem til smakene på drikkene.

Dette er noen fargesprakende nyheter jeg tror mange Fanta-fans kommer til å like. Med sine hemmelige smaker har #WhatTheFanta tidligere skapt stort engasjement – med tusenvis av forslag på hva smakene er – og vi håper på det samme i år, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.

– Vårt fokus er å tilby stadig nye sukkerfrie drikker, og denne kampanjen er en fin måte å kommunisere dette. Den handler om å ha det morsomt med smak: Å skape litt hverdagsmoro ved å la Norges mange Fanta-fans engasjere seg i et smaksmysterium, og teste smaksløkene i jakten på de riktige svarene. Og i år er det ikke enkelt, smiler Haugen.  

Langsiktig, sukkerfri satsing

#WhatTheFanta-nyhetene føyer seg inn i Coca‑Colas arbeid med å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, ved stadig å introdusere nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.

  • De nye, sukkerfrie Fanta-smakene er en limited edition, og blir tilgjengelig som 0,5 liters flasker i norske butikker fra midten av april.
  • Folk kan følge kampanjen, og sende inn sine smaksforslag, i Fantas app. Der kan de også få smakshint av den eksentriske kokken Gloria, i episodene av hennes show The Fabolous Flavour Hunt.
  • Kampanjen vil kommuniseres i digitale og utendørs kanaler, sosiale medier (#whatthefanta) og ved hjelp av ulike influensere, som har tatt på seg rollen som Flavour Hunters.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye