Fanta tester nordmenns smaksløker

Fanta lanserer nå en limited edition med tre sukkerfrie, syrlige – og lilla – nyheter, som blir tilgjengelige i norske butikker fra midten av april. Lanseringen er fjerde utgave av #WhatTheFanta, kampanjen der Fanta ber nordmenn om selv å gjette seg frem til smakene på drikkene.
– Dette er noen fargesprakende nyheter jeg tror mange Fanta-fans kommer til å like. Med sine hemmelige smaker har #WhatTheFanta tidligere skapt stort engasjement – med tusenvis av forslag på hva smakene er – og vi håper på det samme i år, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
– Vårt fokus er å tilby stadig nye sukkerfrie drikker, og denne kampanjen er en fin måte å kommunisere dette. Den handler om å ha det morsomt med smak: Å skape litt hverdagsmoro ved å la Norges mange Fanta-fans engasjere seg i et smaksmysterium, og teste smaksløkene i jakten på de riktige svarene. Og i år er det ikke enkelt, smiler Haugen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
#WhatTheFanta-nyhetene føyer seg inn i Coca‑Colas arbeid med å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, ved stadig å introdusere nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
- De nye, sukkerfrie Fanta-smakene er en limited edition, og blir tilgjengelig som 0,5 liters flasker i norske butikker fra midten av april.
- Folk kan følge kampanjen, og sende inn sine smaksforslag, i Fantas app. Der kan de også få smakshint av den eksentriske kokken Gloria, i episodene av hennes show The Fabolous Flavour Hunt.
- Kampanjen vil kommuniseres i digitale og utendørs kanaler, sosiale medier (#whatthefanta) og ved hjelp av ulike influensere, som har tatt på seg rollen som Flavour Hunters.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Company Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola uten sukker, Coca-Cola light®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge, bonaqua®, fuzetea®, Honest®, Powerade®, Minute Maid®, Kuli®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola festet korkene – nå vil de lage dem av CO227.9.2023 10:19:21 CEST | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners vil se om CO2 fra atmosfæren kan brukes til å lage etylen, som råvare for deres flaskekorker. Slik innovasjon er del av strategien for å nå selskapets mål om null netto utslipp innen 2040.
Nå kan du kalle den «Zero» igjen1.9.2023 09:14:43 CEST | Pressemelding
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».
Nå får denne klassikeren nytt design og mindre sukker7.6.2023 09:15:26 CEST | Pressemelding
Nå smaker den annerledes: Sprite kommer med forbedret smak på sukkerfri og sukkerholdig variant – og mindre sukker i sistnevnte. Endringene følges opp med nytt design, som relanserer klassikeren for et nytt publikum.
Coca-Cola sine brusbokser blir norske25.5.2023 10:26:27 CEST | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners starter produksjon av brusbokser i Norge. Den nye produksjonslinjen ble åpnet av næringsminister Jan Christian Vestre, på selskapets anlegg i Lørenskog.
Coca-Cola med nye investeringer i resirkuleringsteknologi for plastemballasje23.5.2023 10:22:52 CEST | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners utvider sine investeringer i resirkuleringsteknologi – for å akselerere overgangen til flasker som er helt uten fossil jomfruplast, og bringe både selskap og industri nærmere en sirkulær økonomi for plastemballasje.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom