Fanta tester nordmenns smaksløker
Fanta lanserer nå en limited edition med tre sukkerfrie, syrlige – og lilla – nyheter, som blir tilgjengelige i norske butikker fra midten av april. Lanseringen er fjerde utgave av #WhatTheFanta, kampanjen der Fanta ber nordmenn om selv å gjette seg frem til smakene på drikkene.
– Dette er noen fargesprakende nyheter jeg tror mange Fanta-fans kommer til å like. Med sine hemmelige smaker har #WhatTheFanta tidligere skapt stort engasjement – med tusenvis av forslag på hva smakene er – og vi håper på det samme i år, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
– Vårt fokus er å tilby stadig nye sukkerfrie drikker, og denne kampanjen er en fin måte å kommunisere dette. Den handler om å ha det morsomt med smak: Å skape litt hverdagsmoro ved å la Norges mange Fanta-fans engasjere seg i et smaksmysterium, og teste smaksløkene i jakten på de riktige svarene. Og i år er det ikke enkelt, smiler Haugen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
#WhatTheFanta-nyhetene føyer seg inn i Coca‑Colas arbeid med å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, ved stadig å introdusere nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
- De nye, sukkerfrie Fanta-smakene er en limited edition, og blir tilgjengelig som 0,5 liters flasker i norske butikker fra midten av april.
- Folk kan følge kampanjen, og sende inn sine smaksforslag, i Fantas app. Der kan de også få smakshint av den eksentriske kokken Gloria, i episodene av hennes show The Fabolous Flavour Hunt.
- Kampanjen vil kommuniseres i digitale og utendørs kanaler, sosiale medier (#whatthefanta) og ved hjelp av ulike influensere, som har tatt på seg rollen som Flavour Hunters.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
Ny sjef for Coca-Cola Europacific Partners i Norge4.9.2024 10:26:26 CEST | Pressemelding
Per Olav Loftskjær er ny administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) i Norge. Per Olav overtar etter belgiske Carl Lescroart, som tar over lederrollen for CCEP i Belgia.
Femti år med tekst under korken23.7.2024 08:51:41 CEST | Pressemelding
Visste du at de små tekstene under korkene på glassflaskene til Coca-Cola kalles «gorker»? Nå fyller de femti år, og selskapet inviterer nordmenn til å foreslå nye tekster til undersiden av korkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom