Fanta tester nordmenns smaksløker

Fanta lanserer nå en limited edition med tre sukkerfrie, syrlige – og lilla – nyheter, som blir tilgjengelige i norske butikker fra midten av april. Lanseringen er fjerde utgave av #WhatTheFanta, kampanjen der Fanta ber nordmenn om selv å gjette seg frem til smakene på drikkene.
– Dette er noen fargesprakende nyheter jeg tror mange Fanta-fans kommer til å like. Med sine hemmelige smaker har #WhatTheFanta tidligere skapt stort engasjement – med tusenvis av forslag på hva smakene er – og vi håper på det samme i år, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola i Norge.
– Vårt fokus er å tilby stadig nye sukkerfrie drikker, og denne kampanjen er en fin måte å kommunisere dette. Den handler om å ha det morsomt med smak: Å skape litt hverdagsmoro ved å la Norges mange Fanta-fans engasjere seg i et smaksmysterium, og teste smaksløkene i jakten på de riktige svarene. Og i år er det ikke enkelt, smiler Haugen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
#WhatTheFanta-nyhetene føyer seg inn i Coca‑Colas arbeid med å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, ved stadig å introdusere nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
- De nye, sukkerfrie Fanta-smakene er en limited edition, og blir tilgjengelig som 0,5 liters flasker i norske butikker fra midten av april.
- Folk kan følge kampanjen, og sende inn sine smaksforslag, i Fantas app. Der kan de også få smakshint av den eksentriske kokken Gloria, i episodene av hennes show The Fabolous Flavour Hunt.
- Kampanjen vil kommuniseres i digitale og utendørs kanaler, sosiale medier (#whatthefanta) og ved hjelp av ulike influensere, som har tatt på seg rollen som Flavour Hunters.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Lenker
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom