Apollos blåturer: Utsolgt!

For knapp en uke siden tok Apollo kommunikasjonskonseptet sitt Go. Live a little! et steg videre og lanserte sin egen twist på blåturer til “Destinasjon ukjent.” I praksis innebar det at kunden bestiller en pakkereise, uten å vite hvor i verden man ender opp.
Reisene ble for første gang lansert i Sverige og Danmark før pandemien, til stor suksess. Spenningen var derfor stor da konseptet for første gang skulle testes ut i Norge. Er vi nordmenn like vågale og eventyrlystne som våre skandinaviske naboer?
- Det er vi, absolutt! Engasjementet og etterspørselen har gått over all forventing. Første bestilling kom allerede noen få minutter etter slipp, og etter to korte dager var alle reisene revet vekk. Vi fylte på med nye reiser før helgen, men også disse forsvant fort, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.
Kvalitetsbevisste eventyrere
Både i media og internt hos Apollo spekulertes det i hvilke typer mennesker som ville tørre å bestille reisearrangørens nye blåturer. Siden avreisedatoene ble satt utenom en fellesferie var barnefamiliene enkle å utelukke – men hva med resten? Er det de unge som er mest vågale, eller de eldre?
- De voksne er definitivt også de mest vågale! 80 prosent av de som bestilte en reise til "Destinasjon ukjent" var mellom 50 og 79 år - og mest populære var reisene blant aldersgruppen 60 til 69. Disse sto for godt over 30 prosent av salget alene, sier Rivera.
Nordmenns eventyrlyst kommer dog med forbehold, for selvom vi tør å bevege oss ut i det ukjente, er komfort fortsatt viktig. Apollos blåturer var nemlig delt inn i to ulike kategorier: Standard og Plus. For noen hundrelapper ekstra sikret sistnevnte deg et hotell med minimum fire soler - og hele 88 prosent gikk for denne.
Nøkkelord
Kontakter
Beatriz RiveraKommunikasjonssjef
Tel:+47 22 33 45 00beatriz.rivera@apollo.noBilder
Om Apollo
Apollo er en av Nordens ledende reisearrangører med en million reisende i året. Vi arrangerer tradisjonelle pakkereiser, treningsreiser, skireiser, cruise, storbyferier og fleksible pakkereiser der kunden selv velger reisemål, reiselengde og hotell.
Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir og Lime Travel er Apollo en del av gruppen DERTOUR Nordic. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.
Følg pressemeldinger fra Apollo
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Apollo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Apollo
Apollo utvider vintersatsingen fra Værnes9.7.2025 13:30:00 CEST | Pressemelding
I vinter kan trønderne fly direkte til Tenerife!
Nyhet! Opplev cruise fra Kanariøyene9.7.2025 12:54:42 CEST | Pressemelding
Apollo lanserer pakkereiser med direktefly til Tenerife og cruise med MSC Musica fra Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim.
8 av 10 reiser solgt fra Evenes3.7.2025 14:25:05 CEST | Pressemelding
Apollos direkterute fra Evenes til Kreta nærmer seg utsolgt. Samtidig melder reisearrangøren gladnyheten om at de vil gjenta suksessen i 2026.
Storsuksess for Apollos nysatsing fra Molde3.7.2025 14:16:31 CEST | Pressemelding
Apollos nye direkterute til Preveza på det greske fastlandet er allerede en stor suksess. Med smekkfulle avganger så langt og 8 av 10 reiser solgt totalt i sommer, melder reisearrangøren nå at de gjentar suksessen i 2026.
Nyhet! Apollo lanserer Albania som nytt reisemål fra Sola3.7.2025 14:10:20 CEST | Pressemelding
9 av 10 av Apollos reiser fra Sola til Preveza i sommer er allerede utsolgt. Neste år utvider reisearrangøren derfor satsingen med direktefly til Ioannina – og åpner dermed også opp for reiser til Albania!
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom