Coca-Cola lanserer samarbeid med Rosalía
Coca-Cola henter nå en ny sukkerfri smak ut av sitt kreative univers Coca-Cola Creations. Den nye smaken, «Movement», er en «limited edition» og utviklet i samarbeid med Rosalía – den katalanske sangeren som har gjort braksuksess med sin grensesprengende, sjangerblandende tilnærming til musikk, og blant annet er belønnet med både Grammy- og MTV VMA-priser.
– Dette er vår mest «edgy» Coca-Cola Creations smak så langt. Den bærer preg av partnerskapet med Rosalía, hun inspirerer gjennom sin grenseløse holdning til musikk og kunst, og har bidratt sterkt til at det er nettopp denne nye smaken som nå utvider Coca-Cola Creations-universet. Vi håper og tror at våre felles fans kommer til å like denne, sier Tonje Haugen, markedssjef for Coca-Cola Norge.
Hun legger til at det blir opp til folk selv å definere den nye smaken, og hva de vil kalle den. Selv gir hun ikke noen hint om hva smaken kan minne om, ut over å si at den oppleves «unik» og vil virke familiær for alle fans av sukkerfri Coca-Cola.
Også Rosalía er glad for samarbeidet:
– Jeg har vært en Coca-Cola fan i lang tid, og synes det er spennende å ha vært med og utvikle en drikk som gjenspeiler min egen reise gjennom musikk, mote og andre lidenskaper, sammen med en ny låt jeg slipper for å markere akkurat denne lanseringen, sier Grammy-vinneren.
Den nye smaken fra Coca-Cola Creations kommer i en iøynefallende boks. Designet skal gjenspeile Rosalías personlighet gjennom farger og kontraster, og inneholder håndtegnede illustrasjoner av Rosalía selv, fra da hun smakte Coca-Cola Movement for første gang.
Lanseringen av Coca-Cola uten sukker Movement følges av en ny låt fra Rosalía, LLYLM, som utgis globalt av Columbia Records.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Eksotisk og sukkerfritt fra Fanta16.5.2024 11:17:19 CEST | Pressemelding
Mange nordmenn er glade i den sommerlige smaken av Fanta Exotic. Med lanseringen av Fanta Exotic Zero Sugar kan de nå også nyte den uten sukker.
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom