Ice, Craft og Norges Skiskytterforbund engasjerer tusenvis med markedsføringsstunt

«Folkets Skiskytterlue» er en konkurranse der alle og enhver kan være med å designe konkurranselua til det det norske landslaget i skiskyting. Det unike samarbeidet mellom Ice, Craft og Norges Skiskytterforbund har i skrivende stund fått 6000 bidrag, som i snitt har brukt 8 minutter på luedesign.
Ice er hovedsponsor for det norske skiskytterlandslaget, og forlenget i fjor avtalen med utøverne i Norges mest populære idrett.
– Hvordan kan vi øke engasjement rundt skiskyting og bygge merkevare på nye måter? Dette er et nydelig eksempel på hvordan bruke en flate, og godt samarbeid på nye måter for å skape engasjement og synlighet. Craft lager luen, Ice-logoen er på luen, og skiskytterne bruker luen. Perfekt! Men hvorfor stoppe der? La oss få med folket på å designe luen, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.
Fra idé til design
Idéen til kampanjen er skapt internt i organisasjonen, og markedsuttaket er også laget av det interne kreative miljøet i markedsavdelingen i Ice; i tett samarbeid med det norske AdTech-selskapet Cavai.
– Jeg tror idéen engasjerer i seg selv; det er spennende at du kan sitte med mobilen eller datamaskinen og designe lua Johannes Thingnes Bø skal bruke når han gang på gang leverer fullt hus på rekordtid og det norske folk setter kaffen i halsen, sier Lampe.
Lampe forteller likevel at det skal mer til enn bare et godt konsept, og mener nøkkelen ligger i inviterende design, og enkel brukeropplevelse.
– Her synes jeg teamet og Cavai har gjort en strålende jobb med lekent design , og en «luemaker» som er enkel og morsom å bruke. Det er imponerende å underholde og holde på oppmerksomheten til noen i 8 minutter i 2023, sier hun.
– Forbilledlig samarbeid
Emilie Nordskar, markeds og kommunikasjonssjef i Norges Skiskytterforbund, gleder seg over samarbeidet.
– Det er stor stas når to store partnere jobber sammen, slik som Craft og Ice har gjort her. Vi håper at skiskyting både kan være - og er - en samlende idrett. Da er det forbilledlig at partnere her har gått sammen for å engasjere folket, sier hun.
Man kan sende inn lueforslag ut januar, deretter begynner avstemningen på neste års lue i februar og går fram til siste verdenscuprenn i Holmenkollen 16. mars.
– Det har til nå kommet inn mange fine bidrag. Ice og Norges Skiskytterforbund ser fram til å kunne plukke ut en vinner i løpet av sesongen. Vi har stor tro på at enda flere vil ta del i kampanjen og bli med å lage Folkets Skiskytterlue, avslutter Nordskar.
Om Ice: Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett, med bransjens beste kundeservice. Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 757.000 kunder. De aller fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Slik har det vært i 8 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement.
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noBilder

Om ice
Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
Ice lanserer mobilabonnement med Netflix inkludert30.11.2023 10:04:42 CET | Pressemelding
Som første og eneste aktør i Norge tilbyr Ice nå et mobilabonnement med ubegrenset data og Netflix inkludert, uten å øke prisen.
Ice går mot strømmen – gir mer data til samme pris2.10.2023 05:55:00 CEST | Pressemelding
Ice øker datamengden i de mest populære abonnementene.
Erik Haugland blir sikkerhetssjef i Ice23.8.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Går fra å lede nasjonalt cybersikkerhetssenter til å få ansvar for sikkerhet hos Norges tredje mobiloperatør.
120.000 barn har hatt en trygg start med IceJunior6.7.2023 07:30:00 CEST | Pressemelding
– Gratis digital inkludering lønner seg!
Nytt mobilabonnement på under 2 minutter27.6.2023 07:30:00 CEST | Pressemelding
Du og familien kan spare opptil 10.000kr i året
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom