Fire av ti 13–14-åringar får porno-reklame på nett

Det er mest vanleg å få reklame for porno via ulovlege nettstader for nedlasting eller strøyming av film, musikk og dataspel.Fire av ti av 13–18-åringane som har fått porno-reklame, har fått den frå slike kanalar.
Men undersøkinga viser også at mange får reklame for porno via tenester som Google og TikTok.Av dei unge som har motteke porno-reklame, har over tre av ti fått reklamen via Google, og to av ti via TikTok.Delen som får porno-reklame via TikTok har auka med 16 prosentpoeng frå to år tilbake.
– Barn og unge bør sleppe å få porno-reklame, som i dei fleste tilfelle også er ulovleg etter marknadsføringslova.Vi meiner slik marknadsføring er uheldig, fordi den kan føre til at mange får førsteinntrykket sitt av seksualitet gjennom porno.Vi forventar at dei globale plattformene iverkset tiltak for å skjerme dei yngste mot slik reklame, seier Velsand.
Halvparten av dei unge ser porno på nett
Halvparten av 13–18-åringane seier dei har sett porno på nett, ifølgje Medietilsynets undersøking Barn og medier 2022.Det er omtrent like mange som for to år sidan.Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år.
I rapporten «Et skada bilde av hvordan sex er» frå Redd Barna i 2020, var fleire av ungdomane opptekne av at det å sjå mykje porno før ein har sex første gong, kan skape feil forventingar og press om korleis sex skal vere.Fleire av gutane innrømde at dei hadde blitt overraska over at røynda ofte ikkje stemde med det dei hadde sett i porno.
– Dersom dei unge får meir informasjon om kva pornografi er, for eksempel gjennom undervising på skulen, er det lettare for dei å få eit meir realistisk og sunt forhold til sex, seier Velsand.
Råd frå Medietilsynet:Slik snakkar du med barna dine om porno og nakenbilete
Så mange unge ser porno og får porno-reklame på nett
- 41 prosent av 13–18-åringane har fått reklame for porno på nett.
- Det er små aldersforskjellar:37 prosent av 13–14-åringane har fått porno-reklame, mot 43 prosent av 17–18-åringane.
- Ein noko høgare del av gutar (44 prosent) enn jenter (37 prosent) har fått reklame for porno på nett.
- 52 prosent av 13–18-åringane seier dei har sett porno på nett, mot 49 prosent i 2020.35 prosent svarer at dei ikkje har sett porno.13 prosent veit ikkje, eller ønskjer ikkje å svare.
- Dobbelt så mange gutar (68 prosent) som jenter (34 prosent), har sett porno på nett.
- Delen som seier å ha sett porno på nett, aukar med alder:40 prosent av 13–14-åringane, 51 prosent av 15–16-åringane og 59 prosent av 17–18-åringane seier dei har sett porno på nett.
- 55 prosent av 13–18-åringane som har sett porno på nett, seier at dei såg porno før dei fylte 13 år.
Les meir om kor mange som ser porno og får porno-reklame på nett her
Kjelde:Kjelde:Barn og medier 2022 (Medietilsynet).Data er samla inn og analysert av Kantar Public på oppdrag frå Medietilsynet.
Nøkkelord
Kontakter
Nina Bjerkekommunikasjonsrådgiver og pressekontakt
Tel:+47 419 34 154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Sosiale medier fjerner færre falske kontoer i Norge23.5.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Antall falske norske kontoer i sosiale medier fjernet av plattformene selv, ble kraftig redusert siste halvår i fjor, viser nye tall som Medietilsynet har gjennomgått. Meta oppgir fortsatt ikke tall for det norske markedet.
To brudd på reklameregler i ny kontroll22.5.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler og strømmetjenester følger i hovedsak reglene om reklame, sponsing og produktplassering, konkluderer Medietilsynet etter en ny kontroll.
Medietilsynet opnar for innspel til vurdering av mediestøtteordningane13.5.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Bransjeaktørar og andre interessentar blir nå inviterte til å komme med innspel i samband med at Medietilsynet skal gå gjennom dei ulike ordningane for direkte mediestøtte.
Ny rapport fra Medietilsynet: Mange får med seg nyheter, men færre er på tradisjonelle plattformer6.5.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
De fleste følger med på nyheter, men færre bruker tradisjonelle plattformer i sitt daglige nyhetskonsum. Det viser Medietilsynets nye rapport om status for bruksmangfoldet.
Stian Barsnes-Simonsen blir ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Stian Barsnes-Simonsen (46) er ansatt som ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom