Medietilsynet

Fire av ti 13–14-åringar får porno-reklame på nett

Del
Nesten fire av ti 13–14-åringar får reklame for porno på nett, viser Medietilsynets undersøking Barn og medier 2022. Mange seier at dei har fått reklamen via Google og TikTok. – Vi forventar at dei globale plattformene iverkset strengare tiltak for å få stansa pornoreklame retta mot barn, som også i dei fleste tilfelle er ulovleg etter norsk lov, seier Mari Velsand, direktør i Medietilsynet.
Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år. Foto Medietilsynet/15 sekunder
Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år. Foto Medietilsynet/15 sekunder

Det er mest vanleg å få reklame for porno via ulovlege nettstader for nedlasting eller strøyming av film, musikk og dataspel.Fire av ti av 13–18-åringane som har fått porno-reklame, har fått den frå slike kanalar.

Men undersøkinga viser også at mange får reklame for porno via tenester som Google og TikTok.Av dei unge som har motteke porno-reklame, har over tre av ti fått reklamen via Google, og to av ti via TikTok.Delen som får porno-reklame via TikTok har auka med 16 prosentpoeng frå to år tilbake.

– Barn og unge bør sleppe å få porno-reklame, som i dei fleste tilfelle også er ulovleg etter marknadsføringslova.Vi meiner slik marknadsføring er uheldig, fordi den kan føre til at mange får førsteinntrykket sitt av seksualitet gjennom porno.Vi forventar at dei globale plattformene iverkset tiltak for å skjerme dei yngste mot slik reklame, seier Velsand.

Halvparten av dei unge ser porno på nett

Halvparten av 13–18-åringane seier dei har sett porno på nett, ifølgje Medietilsynets undersøking Barn og medier 2022.Det er omtrent like mange som for to år sidan.Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år.

I rapporten «Et skada bilde av hvordan sex er» frå Redd Barna i 2020, var fleire av ungdomane opptekne av at det å sjå mykje porno før ein har sex første gong, kan skape feil forventingar og press om korleis sex skal vere.Fleire av gutane innrømde at dei hadde blitt overraska over at røynda ofte ikkje stemde med det dei hadde sett i porno.

– Dersom dei unge får meir informasjon om kva pornografi er, for eksempel gjennom undervising på skulen, er det lettare for dei å få eit meir realistisk og sunt forhold til sex, seier Velsand.

Råd frå Medietilsynet:Slik snakkar du med barna dine om porno og nakenbilete

Så mange unge ser porno og får porno-reklame på nett

  • 41 prosent av 13–18-åringane har fått reklame for porno på nett.
  • Det er små aldersforskjellar:37 prosent av 13–14-åringane har fått porno-reklame, mot 43 prosent av 17–18-åringane.
  • Ein noko høgare del av gutar (44 prosent) enn jenter (37 prosent) har fått reklame for porno på nett.
  • 52 prosent av 13–18-åringane seier dei har sett porno på nett, mot 49 prosent i 2020.35 prosent svarer at dei ikkje har sett porno.13 prosent veit ikkje, eller ønskjer ikkje å svare.
  • Dobbelt så mange gutar (68 prosent) som jenter (34 prosent), har sett porno på nett.
  • Delen som seier å ha sett porno på nett, aukar med alder:40 prosent av 13–14-åringane, 51 prosent av 15–16-åringane og 59 prosent av 17–18-åringane seier dei har sett porno på nett.
  • 55 prosent av 13–18-åringane som har sett porno på nett, seier at dei såg porno før dei fylte 13 år.

Les meir om kor mange som ser porno og får porno-reklame på nett her

Kjelde:Kjelde:Barn og medier 2022 (Medietilsynet).Data er samla inn og analysert av Kantar Public på oppdrag frå Medietilsynet.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år. Foto Medietilsynet/15 sekunder
Over halvparten av 13–18-åringane som har sett porno på nett, såg porno for første gong før dei fylte 13 år. Foto Medietilsynet/15 sekunder
Last ned bilde

Om Medietilsynet

Medietilsynet
Medietilsynet
Nygata 4
1607 Fredrikstad

69 30 12 00http://www.medietilsynet.no

Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.

Følg pressemeldinger fra Medietilsynet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Medietilsynet

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye