Ungdomsbedrifter vant stipend

Etter to dager med syretesting av deres bedriftsidéer med eksperter fra Storebrand, stakk 10 heldige bedrifter av med utviklingsstipender og tilbud om mentortimer.

27 ungdomsbedrifter fra hele landet deltok på digital syretesting med Storebrand 6. og 7. desember. Ti heldige bedrifter fikk stipender de kan bruke til å videreutvikle sin idé, i tillegg til tilbud om mentortimer.

Under syretestingen fikk ungdomsbedriftene presentere sine bærekraftige ideer for et ekspertpanel i Storebrand. Elevene var svært profesjonelle i sine pitcher. Ekspertene hadde gode samtaler med alle bedriftene der refleksjon og tilbakemeldinger stod i fokus.

Ungdomsbedriftene fikk tilbakemelding på hva som var bra, hva de kunne jobbe mer med og råd for veien videre. Storebrand lot seg imponere over hva ungdomsbedriftene har fått til så langt: "Det var inspirerende og interessant å diskutere med de unge. Kjempegøy å sitte på jobben og møte ungdomsbedrifter fra hele landet", uttalte ekspertpanelet i etterkant av alle samtalene.

De ti ungdomsbedriftene som mottar utviklingsstipend og tilbud om mentortimer er:

Ungdomsbedrift Skole Fylke
El-Dusj UB Tryggheim vgs Rogaland