Toppsjef for en dag

Hvordan ser du for deg at arbeidsdagen for en toppsjef er? 29 ledertalenter får prøve seg som toppledere når de skal skygge kjente ledere fra norsk næringsliv og politikk under Ungt Entreprenørskap sitt arrangement «Leder for en dag» den 7. november. Både statsråder og toppsjefer stiller opp for de unge talentene.

Hvert år gjennomfører Ungt Entreprenørskap programmet «Leder for en dag». I år har 29 håndplukkede ledertalenter fra hele landet, som har hatt Ungdomsbedrift eller Studentbedrift, blitt matchet med toppledere fra næringsliv og politikk. - Leder for en dag er en unik mulighet til å få erfaring fra ledelse på absolutt øverste nivå og til å knytte nettverk med norsk næringsliv, sier Grete Ingeborg Nykkelmo, administrerende direktør i Ungt Entreprenørskap Norge.

Forrige skoleår etablerte over 13.000 elever og studenter ungdoms- eller studentbedrifter i regi av Ungt Entreprenørskap. De 29 ledertalentene som deltar på «Leder for en dag» er valgt ut basert på sine prestasjoner i dette arbeidet, og blir koblet opp mot en toppleder fra et relevant selskap eller organisasjon.

Ledertalentene og hvem de skal skygge den 7. november

Ledertalent Bedrift Kommer fra Telefon Leder den skal skygge
Herman Scott Kyvik Eggebø  Sag og behag UB  Agder, KVS Lyngdal  98139161  Inger Lise Blyverket, Forbrukerrådet
Lars Brynjulv Nordbø  Unik UB  Agder, Drottningborg vgs 95839918  Jannicke Trumpy Granquist, Kommunalbanken