Story House Egmont kjøper Allt om Bröllop

Bare måneder etter at Story House Egmont overtok den danske bryllups-startupen Weddii, er neste oppkjøp i havn. Denne gangen er det merkevaren Allt om Bröllop som går inn i Egmontfamilien.
– Gjennom dette oppkjøpet får vi nok et tradisjonsrikt, bryllupsunivers i vår portefølje. Ikke bare tilfører dette oppkjøpet oss 22 år med erfaring fra bryllupssegmentet, vi får i tillegg tilgang på et stort kontaktnett av både frilansere, annonsører og leverandører av relevante varer og tjenester. Med disse på laget er vi godt rustet til å ta en sterk markedsposisjon, og ikke minst vokse med godt innhold og bryllupsrelaterte tjenester, sier Silje Lian Moen, forretningsutvikler i innovasjonsenheten Next i Story House Norge, som er ansvarlig for oppkjøpet.
En merkevare med historie
Bryllupssegmentet har vært en av de større satsningene for mediehuset Story House Egmont, med plattformen Ditt Bryllup som kjerne. En merkevare, som i tillegg til, inspirerende innhold og god rådgivning, også skal gi kommende brudepar og deres gjester et bredt spekter og varer og tjenester.
– Oppkjøpet av Allt om Bröllop tar oss et stort steg inn i det svenske markedet, og vi overtar en merkevare med mye historie og spennende innhold som bygger på god kompetanse, legger Moen til.
I trygge hender
Allt om Bröllop ble lansert i 2000 av gründer og redaktør Jens Christiansen. Han innrømmer at det har vært både spennende og utfordrende å skape Sveriges største bryllupsmagasin, og er sikker på at hans hjertebarn nå er i trygge hender.
– Allt om Bröllop består av et bryllupsmagasin, en nettside, en leverandørguide og SoMe-kanaler. Alt dette komplementerer mediehuset i deres pan-nordiske plattform. Det føles som det rette valget for alle parter, sier Christiansen.
Fortsetter som rådgiver
Selv om Christiansen nå gir seg som redaktør, ønsker han å fortsette som rådgiver for Story House Egmonts bryllupssatsning i Sverige.
–Jeg håper at jeg fortsatt være med å kaste ball med de nye eierne om alt som har med bryllupsmedia å gjøre. Selv om det også nå blir tid for mine andre interesser, avslutter han.
Nøkkelord
Kontakter
Kontakt: Silje Lian Moen, Forretningsutvikling - Story House Egmont: Tlf. 924 06 817
Bilder



Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom