Strim har markedets mest fornøyde TV-kunder
Det er første gang Strim er med innen kategorien TV-kunder. Og i første forsøk går Strim seirende ut av 2022-utgaven av den etablerte kundeundersøkelsen.
Det er 13. gang at EPSI gjør denne kundetilfredsundersøkelsen blant TV-distributørene i Norge. Drøye 1 500 personer i et landsrepresentativt utvalg blant nordmenn med TV-abonnement er basis for den.
I de siste årene har Altibox vunnet kategorien for TV-kunder. Med Strims seier, er en lang seiersrekke brutt for nettopp Altibox.
Mens Strim topper kundetilfredsheten med en skår på 66,9, er RiksTV nummer to med 65,8. På tredjeplass finner vi Altibox med 62,0, mens Allente er firer med 61,2. På plass nummer fem havner Telenor med 61,1, mens Telia er henvist til sjetteplassen med 54,9.
Bransjesnittet blant TV-kunder i årets undersøkelse ligger på 60,8.
- Det ble jubel på kontoret når vi fikk vite at Strim har markedets mest fornøyde kunder. For oss er det en bekreftelse på at jobben vi alle gjør hver eneste dag for å levere en god tjeneste og en god kundeopplevelse blir godt mottatt, at markedet verdsetter den unike tjenesten vi tilbyr. Med et bredt spekter av innhold samlet i en enkel og oversiktlig tjeneste som et tydelig alternativ til et tradisjonelt TV-abonnement, gjør vi TV-og strømmehverdagen enklere, og for mange rimeligere, sier kommersiell direktør Ole Andre Skarbøvik i Strim.
Strim skiller seg fra de tradisjonelle TV-distributørene gjennom å samle TV-kanaler og strømmetjenester på ett sted uten behov for TV-bokser/dekodere, bindingstid, parabolantenner eller at man må ha internett levert fra samme leverandør.
- Fortsatt er det slik at de fleste husstander har et tradisjonelt TV-abonnement. Samtidig viser årets, og tidligere undersøkelser, at tilfredsheten hos de fleste tradisjonelle TV-distributørene er relativ lav mens den er betydelig høyere hos strømmetjenester. Strømmetjenester oppleves blant annet som enklere og mer intuitive. Det er blant annet denne enkelheten Strim, som teknisk er mer lik en strømmetjeneste enn et tradisjonelt TV-abonnement, utfordrer de etablerte aktørene i TV-markedet med, sier Ole Andre Skarbøvik.
I følge EPSI Rating treffer innholdet i kanalpakkene til Strim godt på kundenes ønsker og behov, og dette i kombinasjon med konkurransedyktige priser gjør at Strim-kundene opplever de får mest for pengene.
Det siste året har Strim opplevd betydelig vekst i antall kunder og har nå passert 50 000 kunder.
- I et marked preget av sterk konkurranse og dessverre med en del byttebarrierer er vi godt fornøyde med utviklingen, og ikke minst at kundene våre har markedets høyeste kundetilfredshet. Vi gjør stadig forbedringer på produktet vårt både når det gjelder brukeropplevelse og tilgjengelig innhold. En av de større forbedringene vi nylig har lagt bak oss er å kunne tilby en uslåelig valgfri sportspakke hvor man får både Champions League og Premier League, sier Skarbøvik.
- Nå krysser vi fingrene for at myndighetene snart tar grep og ser på en mer effektiv regulering av fibermarkedet slik at flere får en reell valgfrihet når det kommer til hvem de vil ha som leverandør av fiber og TV løsning. Og at flere sameier og borettslag går over til avtaler med valgfri TV-løsning. Noe som vil gi økt konkurranse og også mer tilfredse kunder. For når 45% oppgir at valg av TV-leverandør på av forskjellige grunner er påtvunget og kundetilfredsheten blant disse er betydelig lavere enn øvrige er det absolutt på sin plass med endring, avslutter Skarbøvik.
Kontakter
Ole André SkarbøvikKommersiell direktør
Tel:+47 92849343ole.skarbovik@rikstv.noBilder
Om RiksTV
RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon.
RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.
Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.
Følg pressemeldinger fra RiksTV
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra RiksTV
Strim og fotball.tv lanserer granskende Qatar-dokumentar10.11.2022 14:00:35 CET | Pressemelding
Strim og fotball.tv lanserer “Kampen om sannheten”. Dokumentaren belyser Norges Fotballforbund sitt nei til boikott av årets fotball-VM.
RiksTV og Strim med Premier League-avtale og ny sportspakke30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding
RiksTV, som også tilbyr strømmetjenesten Strim, har inngått en ny langsiktig Premier League-distribusjonsavtale med Viaplay Group. Samtidig lanserer Strim en helt ny sportspakke med både Premier League, UEFA Champions League og masse annen sport, til svært konkurransedyktig pris.
Strømmetjenesten Strim utvider sportstilbudet med Champions Leauge og LaLiga.22.11.2021 20:16:28 CET | Pressemelding
Strømmetjenesten Strim har blitt enige med TV 2 om å inkludere Champions League og LaLiga i Strim sine sportspakker. Innholdet vil være på plass i Strim til den viktige Champions League-kampen mellom Villareal og Manchester United 23. november.
Den norske strømmetjenesten Strim kun slått av global gigant på kundetilfredshet.26.10.2021 07:36:37 CEST | Pressemelding
I EPSI Rating sin kundetilfredshetsmåling troner Strim helt i toppen med en kundetilfredshet på 70,2%, kun slått av Disney+.
Strømmetjenesten Strim viser OL i 4K12.7.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding
I forbindelse med Sommer-OL lanserer strømmetjenesten Strim 8 nye TV-kanaler fra Discovery, en av disse i 4K.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom