Dale of Norway er ikke konkurs

I går ble det kjent at Dale Fabrikker er slått konkurs. Det har kommet mange henvendelser til Dale of Norway etter at dette ble kjent, da mange tror at Dale Fabrikker og Dale of Norway fortsatt er samme selskap.

Dale of Norway vil derfor presisere at konkursen gjelder Dale Fabrikker og ikke berører Dale of Norway. Dale Fabrikker ble skilt ut som et eget selskap allerede i 1991. Siden den gang har Dale of Norway vært et selvstendig selskap. Dale of Norway har fortsatt tekstilproduksjon på Dale i Vaksdal kommune, et steinkast unna der det hele startet i 1879.

Dale of Norway har siden 60-tallet holdt til i egne lokaler, mens det konkursrammede eiendomsselskapet Dale Fabrikker har holdt til i de gamle, opprinnelige fabrikklokalene på Dale.

Om Dale of Norway

Dale of Norway

5722 Dalekvam

56 59 54 00http://www.daleofnorway.com

Dale of Norway er en av svært få tekstilbedrifter som fortsatt har produksjon i Norge. Bedriften har vært synonym med eksepsjonell kvalitet siden oppstarten i 1879. Dale of Norway er en unik, norsk merkevare med global distribusjon, internasjonalt anerkjent for kvalitetsprodukter i 100% ull.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway

Vintage-feber for Dale of Norway4.9.2024 11:06:01 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge – Dale of Norway, en internasjonalt anerkjent merkevare synonymt med norsk strikketradisjon, kunngjør åpningen av sin første Vintage Pop-up butikk, i samarbeid med second-hand aktøren Cirkulær. Begivenheten vil finne sted fra 5. til 7. september i Cirkulærs lokaler i Hegdehausveien i Oslo, og vil by på sjeldne vintage skatter fra Dale of Norways historie. "For oss er det veldig spennende å være med når Dale of Norway utforsker nye forretningsmodeller. Vi har veldig tro på potensialet som ligger i re-commerce for merkevarer som Dale.», sier Einar Michaelsen, gründer av Cirkulær. For første gang vil folk ha muligheten til å utforske og kjøpe håndplukkede, historiske Dale-plagg samlet under ett og samme tak. Denne lanseringen er ikke bare en feiring av Dale of Norways rike arv, men også en bevisstgjøring rundt kvaliteten og holdbarheten i klærne. Vintage-prosjektet lanseres i samarbeid med Ada Martini Strøm, moteprofilen som er kjent for sitt engasjement innen ansvarlig mote.