Aftenposten lanserer ny podkast om å være kvinne midt i livet

Fyller et hull i markedet
Den ukentlige podkasten Førti-ish har premiere fredag 30.september. I løpet av høsten får du høre om alt som er vilt, vakkert og vondt, midt i livet: hormoner, midjefett, samliv, rynker, tørr vagina, dating og dødsangst.
– Norske podkaster retter seg fortsatt i stor grad mot en ung målgruppe. Med denne ønsker vi å fylle et hull i markedet med tilby en podkast til damer på førti-ish. Dette er en stor lyttergruppe som fortjener en podkast som er laget bare til dem. Det sier Ulla Kristine Rafaelsen som er produsent for underholdningspodkaster i Aftenposten.
– Den siste tidens debatt om temaer knyttet til kvinners helse, aldring og overgangsalder, viser hvor tabubelagt og kontroversiell denne livsfasen kan være, sier Spurkland.
Ønsker å skape fellesskap og samtale om kvinnelivet
– Noen sider av aldring verdsetter vi. Erfaring er bra. Men den skal helst pakkes inn i en kropp og et utseende som ikke ser ut som at har vært ute så mange vinternetter, fortsetter hun.
Hver fredag får hun besøk av sin gode venninne, Kristine Hellesland. Sammen utforsker de studier og fakta om det å være førti-ish, i tillegg til å dele raust fra eget liv og erfaringer.
– Vi er spente, men tror at mange vil kjenne seg igjen, sier Spurkland. Hun ønsker å skape et felleskap og en litt annerledes samtale om kvinnelivet.
Podkasten er ment for alle som er nysgjerrige på endringene som skjer i kroppen og hva de gjør med hodet, og hvordan håndtere alt. Forhåpentligvis kan podkasten fjerne noe av skammen rundt det å blir eldre, og vise at midtlivet også kan være godt å leve.
Man finner podkasten i appen til Aftenposten og PodMe.
Nøkkelord
Kontakter
Ulla Kristine RafaelsenPodcastjournalistAftenposten
Tel:97106500ulla@ap.noBilder


Om Schibsted
Schibsted er en familie av digitale merkevarer med en sterk nordisk posisjon og omtrent 6000 ansatte. Millioner av mennesker bruker daglig våre tjenester gjennom markedsplasser som Finn og Blocket, mediehus som VG, Aftenposten, Svenska Dagbladet og Aftonbladet, og digitale tjenester som Lendo, Prisjakt og Helthjem. Vi hjelper også nye og lovende selskaper å vokse. Vårt felles formål, “empowering people in their daily lives”, springer ut av vår mediearv og vår evne til stadig forandring. Vår ambisjon er å bidra til positive endringer og et samfunn bygget på transparens og tillit.
Schibsted er notert på Oslo Børs og har en stor eierandel i Adevinta, et konsern som ble skilt ut av Schibsted og notert som et eget selskap i 2019.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Daniel Frykholm appointed new VP, Head of Group Communication in Schibsted ASA26.9.2023 14:12:08 CEST | Press release
Schibsted is pleased to announce that Daniel Frykholm will be the new VP, Head of Group Communication in Schibsted ASA. Daniel is a seasoned communication executive with broad industry experience and will be leading the central group communication team focusing on promoting Schibsted’s corporate agenda towards both external and internal stakeholders.
Schibsted feirer åpningen av nytt trykkeri i Vestby8.9.2023 13:15:19 CEST | Pressemelding
Fredag 8. september feirer Schibsted åpningen av sitt nye, fremtidsrettede trykkeri i Vestby. Dette er en stor dag for oss, sier konserndirektør i Schibsted News Media, Siv Juvik Tveitnes.
Schibsted Ventures invests in Gire Mobility23.8.2023 15:44:05 CEST | Press release
An investment into the rapidly changing car industry. At the same time Norwegian Møller and Danish Semler, increase their share in Gire, who is experiencing an increased demand in the transportation of cars.
Schibsted Ventures inn i Gire23.8.2023 15:40:46 CEST | Pressemelding
Investerer i den nye bilindustrien. Møller og Semler øker sin andel i selskapet som opplever økt etterspørsel etter å flytte biler fra A til B.
Schibsted kjøper Inzpire.me: – Komplementerer oss på markedsføring mot unge voksne7.7.2023 12:00:20 CEST | Pressemelding
Mediekonsernet øker sin investering i teknologiselskapet fra 25 til 90 prosent. – Vi ser et betydelig vekstpotensial innen influencer-markedsføring, sier Per Håkon Fasting, konserndirektør for annonse i Schibsted.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom