Vekst for 17 av Story House Egmonts blader. Hjemmet er fortsatt Norges mest leste
Den positive utvikling med økning i lesertall fortsetter for store deler av porteføljen til Story House Egmont. Også på de digitale plattformer Klikk, Blogg og Side2 ser vi en gledelig vekst med 6 % flere lesere.
– Det er utrolig inspirerende for alle våre dyktige medarbeidere i Story House Egmont, som hver dag gjør sitt ytterste for å produsere innhold i særklasse, at våre merkevarer når ut til nesten 3 millioner lesere. At så mange som 17 av våre titler opplever vekst i siste lesertallsmåling er veldig gledelig. Når vi også har lyktes godt med å etablere Klikk+, hvor brukerne i en abonnementsløsning får tilgang til mye av det sammen innholdet digitalt, sier det noe om kvaliteten på det vi produserer. Dette er innhold som fenger. På Klikk+ setter vi nye rekorder for antall betalende bruker hver eneste uke, sier administrerende direktør i Story House Egmont, Nina Vesterby.
Ukebladet Hjemmet befester altså posisjonen som Norges mest leste ukeblad med imponerende 280 000 lesere per uke. Det er opp nesten 2 prosent fra fjorårets lesertallsmåling. Redaktør Ole Martin Bjørkli og resten av redaksjonen kan ikke annet enn å være fornøyd med høstens lesertall.
– Det er stor stas at vi nok en gang har vekst i Hjemmets lesertall og at vi klarer å befeste vår suverene posisjon som Norges største ukeblad. Denne seieren smaker det gull av for hele redaksjonen. Gjett om vi er stolte og bretter opp ermene for å fortsatt beholde denne unike plassen. Vi er blitt enda flinkere til å kombinere grundig innsikt med erfaring. Mangfold og relevans har de senere årene stått på dagsorden og skal gjenspeiles i alt vi gjør. Jeg tenker at det betaler seg når leserne våre åpenbart oppfatter Hjemmet som relevant og et blad som gjenspeiler samfunnet vi lever i. Noe av Hjemmets styrke er at innholdet vårt er på mange flater. Print er fortsatt størst, men mye av det vi lager finner du også på Klikk.no og ikke minst så kan du lese alle bladene til Story House Egmont i appen Flipp, sier han.
Donald Duck & Co er Story House Egmont nest mest populære utgivelse med 235 000 ukentlige lesere, men også Billy vokser med hele 13,1 prosent og når ut til 114 000 tegneserieglade fans.
Her & Nå og Maison Interiør viser også markant vekst med henholdsvis, 12,5 og 16,8 prosent flere lesere enn på målingen 2021.2. Og interessen for friluft holder seg fortsatt sterkt, og redaksjonene i Alt om fiske, Villmarksliv og Jakt kan glede seg over en leservekst på 13,2, 10,2 og 7,5 prosent.
Samlet sett leser 20 prosent av Norges befolkning minst ett ukeblad eller magasin. Dette viser at det fortsatt er et stort og stabilt marked for innhold som formidler kunnskap, engasjerer, inspirerer og underholder, og at vi i Story House Egmont er premissleverandør på denne type innhold – både på papir og digitalt.
Merkevare |
Lesertall (netto) |
Lesertall (netto) |
Endring i % |
Hjemmet |
280 000 |
275 000 |
1,9 |
Donald Duck & Co |
235 000 |
262 000 |
-10,5 |
Familien |
174 000 |
177 000 |
-1,8 |
Bonytt |
162 000 |
168 000 |
-3,6 |
Hytteliv |
156 000 |
166 000 |
-6,1 |
Her & Nå |
155 000 |
138 000 |
12,5 |
Kilde: Kilde: Magasinundersøkelsen F&M MGI 22/2
Nøkkelord
Kontakter
Kontaktinfo:
Nina Vesterby, Administrerende direktør Story House Egmont, tlf. 9821 47 877
Ole Martin Bjørklid, Redaktør Hjemmet, tlf. 900 20 196
Knut Christian MoengPR og kommunikasjonssjefStory House Egmont
Tel:+47 977 20 112knut.christian.moeng@egmont.comBilder
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Dette er de nye fuglehusene4.11.2024 14:28:39 CET | Pressemelding
Nå kan fuglene utenfor huset ditt bo i «The Twist» eller sin egen Ishavskatedral. Snekker Rune «Hakkespetten» Strandenes, kjent fra TV3 programmet Eventyrlig oppussing gir nå ut boken PIIP – 15 unike fuglehus og matstasjoner du kan lage selv. Flere av disse fuglehusene er inspirert av arkitektoniske bygg i Norge, og nå håper han at flere vil finne snekkergleden, og hjelpe fuglene på samme tid!
Velkommen til Egmonts glade juleheftetid!31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Juleheftene har vært en naturlig del av de norske juletradisjonene i over hundre år. Dette er en særnorsk tradisjon som de fleste nordmenn setter stor pris på. Juletiden er lesetid, og i år utgir Egmont Kids over 30 julehefter!
Stor juleheftekonkurranse - 200 000 kroner i premier18.10.2024 14:35:54 CEST | Pressemelding
Story House Egmont jakter på neste års nye, norske juleheftetegner. I førstepremiepotten ligger 150 000 kroner og en utgivelseskontrakt.
Over 7000 nye digitale abonnenter på ett år26.9.2024 06:59:00 CEST | Pressemelding
Egmonts digitale abonnementstjeneste Klikk+ holder høy veksttakt for 4. året på rad.
Story House Egmont etablerer et nytt e-handelskonsern innen Hjem og Interiør11.9.2024 11:00:23 CEST | Pressemelding
Egmont styrker sin posisjon i e-handelsmarkedet ved å samle sine ledende virksomheter innenfor området Hjem og Interiør i et felles konsern: Egmont LivingNordic. Det nye konsernet omsetter for over 2 milliarder kroner, og Charlotta Svarfvar er ansatt som konsernsjef.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom