Coca-Cola på utstilling i Oslo

Paradox Museum i Oslo er et «edutainment»-senter, der de besøkende får opplevelser basert på lærerik underholdning. Senteret inneholder over 70 paradoksbaserte utstillinger, som beskrives som tankevekkende og spektakulære, og er del av et internasjonalt konsept – det første av sitt slag i verden.
På lørdag åpnet en utstilling på Paradox Museum med en uventet aktør, Coca-Cola, som gjenstand for oppmerksomheten.
– Et av våre slagord er «Think again», og vårt mål med denne utstillingen er som alltid å forbløffe og skape gode opplevelser. Vi håper de besøkende vil oppleve det som overraskende å møte en merkevare «alle» har et forhold til på en helt ny måte her hos oss. De som kommer innom skal få et tankevekkende og morsomt frikvarter, sier Knut Harald Holst-Hansen, daglig leder for Paradox Museum i Oslo.
Han legger til at krysspunktet mellom lærerik underholdning og sukkerfri drikke kan skape nye tanker og erfaringer:
– Coca-Cola er et merkevareikon fra hverdagen med stor stopp-effekt, og å møte det vante på en uventet måte kan gi rom for nye opplevelser, sier Holst-Hansen.
– Dette er første gang nordmenn møter Coca-Cola gjennom en utstilling som spiller på opplevelser, smak og kunst. Den inneholder blant annet en spiral av Coca-Cola uten sukker og et skyggerom. Opplevelsene skjer i samspill med smak – de besøkende får smaksprøver, og i tråd med tema for utstillingen, #NoWords, oppfordres de til å bruke kreativiteten for å beskrive smaken uten ord på sosiale medier, sier Tonje Haugen, markedssjef i Coca-Cola Norge, og fortsetter:
– Som en merkevare «alle» har et forhold til har Coca-Cola blitt et popkulturelt ikon. Vi synes det er spennende at en utstilling som dette gir folk nye opplevelser, og utfordrer deres sanser og kreativitet i samspill med smaken av Coca-Cola uten sukker. Med sitt unike, opplevelsesbaserte konsept er Paradox Museum en perfekt partner for å gi folk denne opplevelsen, avslutter Haugen.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom