Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er
svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år.
Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av
Norges mest populære idrettsutøvere.
For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk
friidrett.
Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn
og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion,
etnisitet og bakgrunn.
- Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm.
- Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For
Coop, som er eid av kundene våre, er lokal tilhørighet viktig. Derfor føles det helt riktig å
fortsette støtten til norsk friidrett, som gjør en viktig jobb med å engasjere og inkludere barn og unge over hele landet, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Extra.
- Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Vi er også veldig stolte av å være
sponsor til para-landslaget og til mange tusen barn gjennom vår draktkampanje, sier han.
- Norges Friidrettsforbund er også svært fornøyde med den nye avtalen. Coop er en verdidrevet samfunnsaktør som aktivt er med å forsterke idretten vår også utover det økonomiske bidraget, sier generalsekretær i NFIF, Kjetil Hildeskor.
- Vi er heldige som opplever stor tilslutning, og som har så mange flotte utøvere som
presterer på høyt internasjonalt nivå. I tillegg gror det bak de største stjernene. Vi har mange lovende talenter som har en spennende sportslig utvikling. Samtidig er vi glade for å samarbeide med en partner som vil være med å fremme folkehelse og aktivitet for alle,
avslutter han.
Kontakter
Norges Friidrettsforbund:
Kjetil Hildeskor, generalsekretær: 901 50 944
Fredrik Samuelsen, kommersiell leder: 917 11 069
Coop / Extra:
Vegard Dahl Hansen, sponsorsjef: 917 69 657
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver: 917 97 995
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom