Freedom to Explore: VOYAH FREE endelig til salgs i Norge

- Med VOYAH FREE er hverdagsluksus standard. Vi har fullspekket bilen med utstyr og teknologi for en optimal kjøreopplevlse og trygghet på veien, forteller Lars Marbro Carlsson, VP of Sales i Electric Way. Fra og med mandag 13. juni er premium-SUV´en VOYAH FREE til salgs i Norge.

VOYAH FREE er den første modellen en av Kinas største bilprodusent Dongfeng ruller ut i det norske markedet. Det nyetablerte teknologiselskapet Electric Way har eksklusiv rettighet på import, distribusjon og salg.

Prisen i Norge for en standard, fullspekket VOYAH FREE vil være 719 000 NOK. Eneste tillegg vil være for vinterdekk og tilhengerfeste.

- Vi snakker i praksis om en luksusbil som vanlige folk kan ha råd til, sier Mabro Carlsson.

Bilen - som veier 2330 kilo, er knapt fem meter lang og to meter bred - er utstyrt med blant annet firehjulsdrift, luftdemping og 360 graders kamera som standard. Motoren har en ytelse på 483 HK (360 kW) og estimert rekkevidde på 530-550 kilometer (WLTP). Batteristørrelsen er på 106 kW (brutto) /100 kW (netto) og ladekapasiteten er på 125 kW. Det gjør at bilen ved makslading når 80% fullt batteri på 37 minutter.

Service og garanti vil ivaretas av Electric Ways samarbeid med Mekonomen Group.

PREMIUM UTSTYRSNIVÅ SOM STANDARD

- VOYAH FREE har i praksis alle egenskapene vi vet nordmenn etterspør i en premium elbil. Og når vi i tillegg legger på et skyhøyt utstyrsnivå som standard, så mener vi denne modellen er særs attraktiv for mange målgrupper. Komforten og infortaiment-systemet, som styres via tre separate 12,3-tomms LED-skjermer, må ganske enkelt oppleves, understreker Carlsson, VP of Sales i Elecric Way.

Alle detaljer om VOYAH FREE finner du på www.voyah.no.

De første demobilene av VOYAH FREE er allerede på plass i Electric Ways nye showrom i Klingeberggata 7, og bilen kan bestilles i showrommet eller via nett fra mandag 13. juni. Prøvekjøring vil være mulig fra slutten av juli.

Etter hvert skal også VOYAH bli tilgjengelig for kjøpt gjennom et ekslusivt agentnettverk.

LEVERING FØR NYTTÅR

De første eksempklarene av VOYAH FREE som bestilles, vil være klare til levering i begynnelsen av november, og alle som bestiller innen utgangen av august er garantert å få sin nye VOYAH FREE før nyttår.

- Vi har god tilgang på biler, og er helt trygge på at disse blir levert når de skal, sier Torje Sulland, CEO i Electric Way.

- Elektrifiseringen av biler har kommet langt i Norge. For Dongfeng er det naturlig å starte VOYAHs Europa-eventyr i et modent og kjøpekraftig marked. Dette er en stor satsing fra vår side, og jeg er helt sikker på at norske bileiere vil omfavne modellene vi nå skal lansere, sier Cheng Hua, leder for EV2Europe i Dongfeng.

HELDIGITAL KUNDEREISE

- Vi er takknemlige over å få jobbe med en så lydhør og smidig organisasjon som Dongfeng. Etter at vi gjennomførte den første testingen i Norge tidligere i år, ga vi en rekke tilbakemeldinger som har blitt fulgt opp og utbedret. En bil som VOYAH FREE er i stor grad styrt av programvare, så løpende oppgraderinger skal sørge for at bilen hele tiden utvikler seg, forteller VP of Tech, Espen Holje.

- I Electric Way utvikler vi en komplett plattform der hele kundereisen skal kunne gjennomføres digitalt. Vi jobber også tett med våre partnere for å utvikle nye og spennende løsninger for fremtiden, der appen er integrert mot bilen, som også vil være integrert med nettløsningene og andre digitale løsninger vi planlegger å levere fremover, sier Holje

Om Electric Way

Klingenberggata 7

Electric Way er et nordisk teknologiselskap som skal gjøre folks opplevelse av å forflytte seg enklere og bedre. For å få til dette kombinerer vi årevis med unik erfaring og kunnskap fra bilbransjen med digital innovasjon og ny teknologi.

Electric Way er heleid av Sulland Holding, og har hovedkontor i Oslo,